Hier een vraag aan jullie..
Ik weet dat het veel tekst is maar graag even doorlezen!!
vlak bij mijn huis staat een pony. deze is egt errg dik en hierdoor al vaak hoefbevangen geworden.
Ik kreeg deze week weer het bericht dat het niet goed ging met de pony. hij kon niet meet lopen en leunde helemaal op z'n achterbenen. weer hoefbevangen dus.....
De vorige keer is het ons(mensen van onze stal) gelukt om ze eindelijk zover te krijgen om de pony op stal te zetten.
Maar na mijn grote verbazing stond die na een week weer in de wei. Er word nooit naar de pony omgeken (nou om de drie dagen rijden ze voor het weiland langs met de auto...)en er wordt nooit op gereden. ook heeft ze erge manenexeem maar daar loopt ze gewoon de hele zomer mee. er word nooit op gereden.
ik heb er toen wat van gezecht en kreeg als antwoord dat er elkedag iemand naartoe ging die er verstand van had. Ik pas vaak op eem meisje en zei woont voor dat weiland. de achtertuin grenst eraan. ik zie daar nooit iemand.(soms ben ik daar wel 4 nachten...) k heb eenkeer iemand gezien die zonder zadel met z'n 2en een buitenrig gingen maken.OP EEN HOEFBEVANGEN PAARD. nou wat een verstand van paarden...
Nu is het dus weer mis(de pony is waarschijnlijk ook drachtig)We hebben al veel dingen voorgesteld zoals, bij ons op stalling zodat ik erop kan rijden enz..(als ze beter is natuurlijk) maar dat willen ze allemaal niet.... Het is echt verschrikkelijk om te zien hoeveel pijn ze heeft Nu si mijn vraag:
Is dit mishandeling?? moet ik de dierenbescherming bellen???
groetjes
edit* we willen haar kopen maar hoeveel is ze waard? Zwaar hoefbevangen, drachtig van een of andere jonge hengst, zwaar overgewicht , zware manen exeem en geen papieren.....