Dit kan tog niet langer?? pony zwaar hoefbevangen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sil_Bill

Dit kan tog niet langer?? pony zwaar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 12:54

haj,,
Hier een vraag aan jullie..
Ik weet dat het veel tekst is maar graag even doorlezen!! Bloos
vlak bij mijn huis staat een pony. deze is egt errg dik en hierdoor al vaak hoefbevangen geworden.
Ik kreeg deze week weer het bericht dat het niet goed ging met de pony. hij kon niet meet lopen en leunde helemaal op z'n achterbenen. weer hoefbevangen dus.....

De vorige keer is het ons(mensen van onze stal) gelukt om ze eindelijk zover te krijgen om de pony op stal te zetten.
Maar na mijn grote verbazing stond die na een week weer in de wei. Er word nooit naar de pony omgeken (nou om de drie dagen rijden ze voor het weiland langs met de auto...)en er wordt nooit op gereden. ook heeft ze erge manenexeem maar daar loopt ze gewoon de hele zomer mee. er word nooit op gereden.

ik heb er toen wat van gezecht en kreeg als antwoord dat er elkedag iemand naartoe ging die er verstand van had. Ik pas vaak op eem meisje en zei woont voor dat weiland. de achtertuin grenst eraan. ik zie daar nooit iemand.(soms ben ik daar wel 4 nachten...) k heb eenkeer iemand gezien die zonder zadel met z'n 2en een buitenrig gingen maken.OP EEN HOEFBEVANGEN PAARD. nou wat een verstand van paarden...

Nu is het dus weer mis(de pony is waarschijnlijk ook drachtig)We hebben al veel dingen voorgesteld zoals, bij ons op stalling zodat ik erop kan rijden enz..(als ze beter is natuurlijk) maar dat willen ze allemaal niet.... Het is echt verschrikkelijk om te zien hoeveel pijn ze heeft Nu si mijn vraag:

Is dit mishandeling?? moet ik de dierenbescherming bellen???
groetjes

edit* we willen haar kopen maar hoeveel is ze waard? Zwaar hoefbevangen, drachtig van een of andere jonge hengst, zwaar overgewicht , zware manen exeem en geen papieren.....
Laatst bijgewerkt door Sil_Bill op 19-10-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Re: Dit kan tog niet langer?? pony zwaar hoefbevangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:55

jep je kan ze bellen
het is wel ergzielig zo

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:58

dit is gewoon verwaarlozing, en dat is dierenmishandeling. je kunt ze best bellen en gewoon de kwestie voorleggen. kunnen hun wel beslissen wat er verder gaat gebeuren, maar heb jij er in ieder geval alles aan gedaan... k zou het egt doen als ik jou was hoor!
succes..

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:01

als een paard of pony hoefbevangen is en er word niks aangedaan dan is dat een zware mishandeling,hoefbevangen paarden hebben zeer zeer veel pijn,vandaag nog de dierenbescherming bellen als je zeker bent van je zaak,niet langer mee wachten paardje heeft dringend hulp nodig.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:04

wat is ze waard?! Niets... Doodsprijs...
Maar is het wel eerlijk om zo'n beest in leven te houden als ze zo'n pijn heeft aan dr benen en last heeft van extreem schuren?!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:05

hoefbevangen is te genezen,en zomer exceem is ook wat aan te doen,maar als je haar zou kopen,houd er dan rekening mee dat het je veel geld gaat kosten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:01