Vorige week dinsdagmiddag was ik bij mn pony, omdat hij niet op wei stond heb ik hem even in de binnenbak gezet. Normaal gesproken zou hij gaan rennen en gek doen, dinsdag niet. S'avonds moest hij nog een uurtje lessen dus ik wou hem niet teveel belasten. Omdat ik het vreemd vond dat hij niet uit zichzelf wat rond ging wandelen heb ik hem aan de longeerlijn gezet, met alleen een halster. Na een minuut of 10 stappen, heb ik een drafje geprobeerd. Pony was het er niet mee eens, maar gehoorzaamde. Vervolgens een galopje eruit geperst, omdat mn pony gewoon niet lekker liep heb ik hem toen weer uitgestapt. Meisje wat s'avonds op hem moest rijden verteld dat ze rustig aan moest doen en goed moest opletten hoelang de pony het vol kon houden.
Donderdag heeft een meisje van 9 (wat iedere zaterdag op hem lest en vrijwel iedere week wel vrij rijdt met hem) op mn pony gereden. Ze rijdt nog niet zo lang en vraagt dus ook niet veel van de pony. Als hij braaf zijn rondje loopt is ze tevreden. Normaalgeproken luisterd hij, en doet hij heel voorzichtig met dr. Donderdag wou hij niet in draf, ik heb 't meisje een zweep gegeven, en daarmee heeft ze hem záchtjes op zn kont gekriebeld. Niks geen gemep dus omdat ik niet wist waarom hij niet wou lopen. Uiteindelijk is het rijden redelijk gelukt. Pony goed uitgestapt en op stal gezet.
Gister (zaterdag) is de pony weer bereden, na zeker een kwartier ingestapt te hebben, een drafje. Zodra er ook maar geprobeerd werdt om de pony wat naar beneden te rijden ging hij langzamer. Dus, been erbij. Uiteindelijk ging het best redelijk, maar het meisje wat erop reed moest echt goed alert zijn en constant been geven omdat hij anders terugviel in een sloom drafje, of zelfs de stap. We hebben gister niet gegallopeerd.
Omdat mn pony zo'n 2 jaar geleden ongeveer een halfjaar kreupel is geweest aan beide voorbenen was ik gister erg bang dat dit nu terug zou komen. Daarom hebben we gister een buigproef gedaan, hieruit bleek hij niet kreupel te zijn. Dan is er nog een kans dat ie wat last van zijn rug heeft, of gewoon niet lekker in zn vel zit. Ik weet het even niet nu..
Pony oogt niet ziek, is vrolijk, stapt netjes mee aan de hand, geen gezeur en gedoe. Misschien heeft ook hij wat last van een dipje, hij komt nu wat minder naar buiten door het weer. Ook staat hij sinds kort weer op blote voeten.
Ik hoop dat bokt wat ideetjes heeft over wat dit zou kunnen zijn. Ik ben in ieder geval van plan om dit nog een week, of misschien 2, af te wachten.. Wordt het niet beter, dan komt er absoluut een DA.