magnesium voeren, maar welke

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

magnesium voeren, maar welke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 07:27

Ik wordt even niets wijs het uit magnesiumbos. Heb de zoekfunctie al gebruikt.

Mijn merrie is hoogstwaarschijnlijk licht spierbevangen geraakt toen ze een weekje rustig aan moest doen en gevoerd werd met zeer rijke kuil. Ik heb dit laten minderen, maar helaas is dit niet voldoende geweest.
Ik weet dat ze moeite heeft met het afvoeren van afvalstoffen en die combi heeft er voor gezorgd dat ze compleet vast zat in dr spieren. Ze heeft het rustig aangedaan en is op een dieet van oud hooi gezet en ze knapt al weer wat op. We bouwen nu heel gedoseerd de beweging wat op.
Daarnaast krijgt een beetje slobber, aangemaakt met brandnetelthee, voor de afvoer van afvalstoffen.
Graag zou ik nog wat magnesium bij willen voeren, om te kijken of dat net dat laatste zetje nog kan geven.

Welke magnesium moet ik voeren, want er zijn diverse verbindingen en waar is het te verkrijgen?

Aimee

Re: magnesium voeren, maar welke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:16

Je hebt een organische binding nodig, magnesium-chelaten.
In Nederland alleen verkrijgbaar via www.paardnatuurlijk.nl

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:59

ik geef gewoon magnesium-oxide. werkt imo ook prima en is stukken goedkoper.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:04

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:30

Magnesiumoxide is voor 70% opneembaar dacht ik, magnesium-chelaat wel beter. Ik zou eerst proberen met magnesiumoxide omdat dat goedkoper is. Als het erg goed aanslaat zou je magnesium-chelaat kunnen gaan voeren, maar ik vind een opneembaarheid van 70% nou ook weer niet zo schokkend laag.

bij www.paardendrogist.nl kun je ook ijslands zeewier kopen, daar zit ook veel magnesium(chelaat) in. Ik voer de FoeneKnof Zeewier bij en mijn paardje glimt en heeft minder last van haar spieren.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:43

Ik heb een tijdje de magnesiumcitraat van de Groene Os gegeven. Dit hielp al goed. Nu krijgt mijn paard equilin en dat werkt inderdaad nog beter! In Equilin zit magnesiumchelaat en magnesiumoxide.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:01

Je veearts verkoopt het ook gewoon. Je hoeft echt niet altijd een consult te betalen om een pot magnesium te kopen. En misschien heeft hij nog meer tips voor je die je daar ter plekke toch (gratis) kan inwinnen.
Beterschap voor je paard.