schoonheidsfoutje ??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

schoonheidsfoutje ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 13:25

Hee mensen,
ik las ergens iets over een paard met een strekbeen (ze zeiden dat dit alleen een schoonheidsfoutje is....) Weet iemand wat er dan met je paard is als het een strekbeen heeft??? En kan dit kwaad?? Heeft het paard daar geen last van of doet dat pijn ofzo??? Nja het is misschien een rare vraag maar ik vroeg het me af Tong uitsteken

Brainless

Re: schoonheidsfoutje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:31

Ik ken dit niet. (heb er nog nooit van gehoord)
Wat wordt daar mee bedoeld?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:32

Bedoel je geen krampbeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:33

Klinkt niet gezond, alhoewel ik aan de juistheid van de term twijfel. Ik heb er nog nooit van gehoord.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:08

Als ze met strekbeen een hanetred of krampbeen bedoelen dan is het in de meeste gevallen een schoonheidsfoutje.
Paarden trekken of kranpen erg met dat been maar meer ook niet.
'Het ligt er uiteraard aan in welke mate het paard het heeft of hij er daadwerkelijk dan ook wel of geen last van heeft of kan krijgen.
Vaker lopen deze paarden nog gewoon wedstrijden, maar dan wel meestal springen omdat het voor een dressuuproef natuurlijk niet mooi uitziet.
Het is in ieder geval wel altijd iets wat door ee DA moet worden beoordeeld.

Toevallig heb ik een paard te koop zien staan op marktplaats hiermee, bedoel je die?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 14:31

bedankt voor de reacties:P ja idd bedoelde ik die op marktplaats stond (ik heb zelf geen plaats voor een paard maar vind het gewoon leuk om af en toe eens te kijken op marktplaats;p)