Energiekermix van Subli -> Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Energiekermix van Subli -> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 11:52

Hey Doei!

Zoals de titel al zegt, zoek ik mensen met ervaringen. Ik heb gister, op aanraden van de winkelmedewerkers, Energiekernmix van Subli gekocht. Mijn pony is altijd al een beetje dun, maar wou een tijdje al helemaal niets meer eten, en werd dus nog schraler. Nu eet ze wel weer, maar wou haar toch wat extra's geven.

Het is voor;

Topsportpaarden ( Bloos )
Paarden met stijfheid/spierproblemen
Schrale paarden
Oude paarden

Rest weet ik even niet meer.

Vooral de middelste 2 doe ik het voor. Jester is altijd al erg stijf, snel spierpijn enzo.

maar nu de vraag;

Wie heeft dit ook, en merkt echt verschil?

ElCid

Re: Energiekermix van Subli -> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:57

Wij hebben het gevoerd, maar echt veel verschil met nu we het niet meer voeren zie ik niet. Het hangt natuurlijk af van wat je verder voert. Onze paarden krijgen gemengde granen ( van 0,5 kg tot 3 kg per dag) met een apart vit. supplement, veel hooi en ca. 3 a 4 kg lucerne per dag.
Mijn altijd te magere Arabier is sinds hij dit voer krijgt niet meer te mager; hij is degene die 0,5 kg graan krijgt per dag en hij is nu zelfs iets te dik.
Vooral de lucerne zet aan en gerst ook, dat is een vrij vet graan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:35

Oke, en hoeveel gaf jij altijd dan? Mij werd geadviseerd iets van 0.2 tot 0.4 kg te geven per dag

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:54

Ik weet niet meer precies hoeveel wij toen voerden, maar het zal zeker iets dergelijke geweest zijn. Ik zeg niet dat het niet werkt, maar als je het juiste voer aan je paard geeft zou hij gewoon op gewicht moeten komen en blijven, ook zonder dit soort extra's. De energie kern mix is vrij vet, er zit veel olie in. Dat kan je ook zelf geven; langzaam opbouwen tot max. 1/2 kopje per dag. ( Soja of zonnebloemolie). Werkt ook heel goed en is een stuk goedkoper.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 12:56

jaa klopt. Geef haar altijd een flinke sheut zonnebloemolie door haar muesli, maar ik wou dit wel eens proberen. Kan zelf namelijk het voer niet bepalen, ze is namelijk een manege pony.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:56

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 13:02

Oh sorry, heb de zoekfunctie niet gebruikt Bloos

Maar moet ik dus mijn merrie van ong 400/350 kilo, ongeveer 100 gram geven?