Mijn lievelingspony kampt nu sinds dit jaar met een hoefzweer. Eerst mocht ze niet mee want was kreupel. De dierenarts was gekomen alleen die kon niets zien en ze liep toen alweer normaal. Dus die week erop mocht ze weer mee met de lessen. Weer een week later was echter de hoefzweer weer terug gekomen. De hoefsmid was al geweest en ik had haar been in de soda gezet en er watjes in gedaan.
De week daar weer op stond haar voet in een zak met zemelen, daar heb ik ook een topic over gestart en weet nu dat het is om de hoefzweer eruit proberen te halen.
Vandaag mocht ze nogsteeds niet mee, sterker nog, het was nog erger geworden. De hoefzweer gaat er nu niet aan de onderkant uit, hij is aan het doorgroeien naar de bovenkant.

Ik hoop echt dat het nu snel over gaat en dat Shalan geen pijn meer heeft maar als ik nu naar haar voete kijk, zie ik nog geen zweer bovenaan. Dus ik neem aan dat die nog komt en als die komt, hoelang duurt het dan nog voordat de zweer eruit is?
Mag je dat hoefje uitkrabben of moet je het met rust laten?
En nu staat ze echt hele dagen op stal. Kun je met een pony die hoefzweer heeft een rondje buiten lopen (ze loopt niet meer super kreupel, ik heb alleen niet gelopen vandaag) of moet ze eht stil blijven staan? En is het erg als dat rondje dan in een blubberige buitenbak is?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!