wanner hooi voeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

wanner hooi voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 08:16

hallo allemaal, ik heb even een vraagje, wanneer voer je de paarden bij met hooi, als ze op het land staan? er is nog best wat genoeg gras.
dus mijn vraag is wanneer ga je bij voeren? als het land te nat word? of als er niet veel gras meer is? of voeren jullie zoiezo al bij?
groetjes van bren! Knipoog

Symphonic

Re: wanner hooi voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:38

Onze paarden krijgen het hele jaar door hooi bijgevoerd. Zomers en 's winters.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:32

bok ons krijgenm ze ook het hele jaar door hooi bijgevoerd alleen in de zomer minder dan in de winter. we gaan meer geven als het gras te kort wordt. Maar hangt ook van het paard af.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:44

Als het gras minder begint te worden ga ik ze hooi bijvoeren. Nu dus. En straks als ze op de tegels/paddock staan krijgen ze de hele dag hooi.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:48

bij mij krijgen ze hooi bijgevoerd vanaf dat het gras op begint te raken, dan heel de winter door en dan in het voorjaar tot ze voldoende overgeschakeld zijn op continu gras eten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:45

Bij ons krijgen ze ook hooi bijgevoerd terwijl er nog best wat gras staat.

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:19

Bij ons worden ze het hele jaar door bijgevoerd. In de winter krijgen ze wel meer dan in de zomer.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 17:32

ontzettend bedankt voor jullie reacties, dan weet ik wat mij te doen staat, ik moet zeggen dat onze paardjes er zeker niet mager bij staan hahaha allemaal gras buikies, dus was ik bang als ik bij ga voeren dat ze helemaal zo dik gaan worden!
maar ik ga maar vanaf morgen bij voeren want dan is het gras denk ik niet meer zoo toppie!
nu moet ik 7 paardjes voeren hoe zal ik dat doen?
ik wilde gewoon 8 bergjes neer leggen anders gaan ze misshien vechten! of gewoon een lang verspreid?
ja best domme vragen maar ik doe het land voor het eerst ik ben stal gewend! vanaar mijn vragen!
dus sorry als ik effe dom overkom!
groetjes van bren!

chermey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:35

wij voeren het hele jaar door hooi bij.
in de winter wat meer dan in het voorjaar...!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:37

Bij ons krijgen ze zo goed als het hele jaar hooi. Ondanks dat ze bij ons het hele jaar op de wei staan. Bij ons krijgen ze s'ochtens een plak per paard (onze haf 2 plakken) en s'avonds het zelfde. Mijn haflinger gaat s'avonds naar binnen en dan krijgt ze nog brokken.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:39

Als ze op een schrale wei staan krijgen ze bijgevoerd. Nu staan ze weer op een volle wei en dan laten ze het hooi gewoon liggen...

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:02

brennie75 schreef:
ontzettend bedankt voor jullie reacties, dan weet ik wat mij te doen staat, ik moet zeggen dat onze paardjes er zeker niet mager bij staan hahaha allemaal gras buikies, dus was ik bang als ik bij ga voeren dat ze helemaal zo dik gaan worden!
maar ik ga maar vanaf morgen bij voeren want dan is het gras denk ik niet meer zoo toppie!
nu moet ik 7 paardjes voeren hoe zal ik dat doen?
ik wilde gewoon 8 bergjes neer leggen anders gaan ze misshien vechten! of gewoon een lang verspreid?
ja best domme vragen maar ik doe het land voor het eerst ik ben stal gewend! vanaar mijn vragen!
dus sorry als ik effe dom overkom!
groetjes van bren!

Ik zou het hooi idd verdelen over veel kleinere hoopjes. Maak er een stuk of 15 die wat uit elkaar liggen. Op die manier hebben ze allemaal een eigen hoopje en als een van de paarden weggejaagd wordt door een andere heeft ie altijd nog genoeg andere hoopjes om uit te kiezen Knipoog

quima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:28

Ik zou het hooi ook over verschillende hoopjes verdelen. Mijn ervaring is dat paarden het leuk vinden om van hoopje te wisselen en zo hebben ze allemaal voldoende en het is ook nog eens goed voor de beweging.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 07:59

quima schreef:
Ik zou het hooi ook over verschillende hoopjes verdelen. Mijn ervaring is dat paarden het leuk vinden om van hoopje te wisselen en zo hebben ze allemaal voldoende en het is ook nog eens goed voor de beweging.

bedankt ga ik doen!!! Knipoog
groetjes van bren!