Haar uitwerpselen zijn gewoon heel erg mooi en goed vast, alleen houdt ze van tijd tot tijd haar staart omhoog, laat dan scheetjes waarbij ze dus ook vloeistof (gewoon dunne poep) verliest (het komt er uitgeschoten eigenlijk....
)De hoeveelheden zijn heel erg klein, maar ze heeft wel haar hele staart en benen eronder zitten. Meestal was ik alles mooi met lauw/warm water met een scheutje Betadine, zodat het niet gaat ontsteken (als dat kan) en mooi schoon blijft. Het komt namelijk ook tussen haar billen en ik ben bang dat het gaat schuren en irritaties oplevert als ik het niet regelmatig schoonmaak.
We hebben dus geconstateerd dat ze dit een klein weekje gedurende de hengstigheid heeft (en dan gaat het vanzelf weer weg), maar ze heeft het niet bij elke hengstigheid. En zoals gezegd zijn haar uitwerpselen voor de rest vast en zien ze er gzond uit. Ook onze jaarling zelf schijnt er absoluut niet mee te zitten: Ze is heel erg wakker en fit, lekker actief, eet goed....kortom: Alles is voor de rest zoals het hoort...
Ik wil niet meteen de dierenarts erbij halen want het lijkt me niets ernstigs, maar ik wil graag weten wat dit is en hoe dit kan...? Ik heb dit namelijk nog niet bij zo heel veel merries gezien...
Dus wie kent dit probleem en beter nog: Wie kan mij vertellen wat dit is...!?
Alvast bedankt voor jullie hulp...!
)
) echt helemaal niks, het stelt niks voor....Maar ik wil wel weten wat het is...!