Equimax Tabs

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

Equimax Tabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 11:50

Een nieuwe manier van wormen-kuur via tabletten....

Wie kent dit, heeft er al ervaring mee en weet waar je het kan kopen?

Barbara88

Re: Equimax Tabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:43

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gezien de nieuwe regelgeving denk ik dat we de DA maar moeten bellen...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:54

Ik ben benieuwd of de paarden het zo eten..
Het ziet in de folder er heel aantrekkelijk uit, maar eten de paarden het "snoepje"???

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:57

barreltjuh schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gezien de nieuwe regelgeving denk ik dat we de DA maar moeten bellen...

Nee hoor. Vrijwel elke firma die wormkuren fabriceert en levert heeft een dierenarts in dienst genomen en deze "schrijft dan de recepten." Mijn fouragehandelaar kan gewoon blijven leveren.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:01

ik ben ook nieuwsgierig naar de opname ervan bij de paarden. aangezien mijn paarden een HEKEL aan de spuiten hebben en ik altijd in de weer moet met een appelboor en lekkere appels en wortels.. dit zou de uitkomst kunnen zijn!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:26

Ik heb ze al uit het buitenland vandaan(met Ivermectine er in), ander merk dan Equimax.
Ik heb een paar beesten die vreten alles wat je ze voorhoud, dus daar gingen ze zo naar binnen. Maar m'n tuttebelletjes spuugde ze weer uit. Zelfs in een handje brok werd hij netjes weer uitgespuugt Tong uitsteken. Gewoon een spuit is makkelijker vind ik zelf.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:11

Wij hebben van Equimax 2 placebo's gekregen om te testen bij ons paard.
De smaak van de tablet is hetzelfde als degene die je kunt kopen met wormmiddel erin.
Je moest twee tabletten aan je paard voeren, nou wij hebben het bij alle 4 geprobeerd en ze wilden ze niet eten.
2 paarden namen ze wel in de mond maar spuugden het uit (zonder te kauwen).
Er zat ook een enquete bij die we dan terug moesten sturen.
Ik meen dat je 1 tablet moest geven per 100 kg lichaamsgewicht, dus je paard moet dan wel heel overtuigd zijn van de tabletten, anders moet je alsnog een spuit kopen! Haha!

Maar er zijn vast meer mensen die van die placebo's hebben gekregen om te testen. Onze paarden zijn wel kieskeurig.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:36

Ik heb laatste ook 2 placebo's toegestuurd gekregen en hier aten ze ze wel op. Zelfs de pony die heel kieskeurig is had ze op.

Of ik ze nooit ga aanschaffen om te ontwormen dat weet ik nog niet.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:25

Mag ik vragen waar je die placebo's kunt krijgen?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:38

Dahyeemah schreef:
Mag ik vragen waar je die placebo's kunt krijgen?

Ik denk dat je dan het beste de fabrikant zelf kan aanschrijven.
Ik zou anders even een mailtje sturen naar hun, voor informatie.
http://www.virbac.nl/

Ik heb ze ook gekregen, ik sta daar volgens mij op de mailinglist.
Ik heb ze bij mijn paard geprobeerd en de 2 testtabletten gingen er in, maar niet van harte.
En dat terwijl mijn paard een soort van Kliko is Tong uitsteken
Ik denk daarom niet dat ik de zal gaan aanschaffen, daar ik er dan iets van 7 in mijn paard moet gaan zien te krijgen.
Dan maar stoeien met de gewone wormenspuit.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 07:57

Excuseme schreef:
barreltjuh schreef:

Nee hoor. Vrijwel elke firma die wormkuren fabriceert en levert heeft een dierenarts in dienst genomen en deze "schrijft dan de recepten." Mijn fouragehandelaar kan gewoon blijven leveren.

Dus ze hebben toch een manier gevonden om het te omzeilen. Wat slim. Ik las het net op Agradi.NL Die hebben hun eigen DA en die schrijft het uit.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:16

Ik heb gister de placebo's gehad van mijn DA. Ga ze vanmiddag eens geven aan mijn paard. Ben benieuwd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:31

placebo's en middelen kan je over het algemeen bij DA's krijgen. Maar ook andere bedrijven die wormenkuren uitgeven zullen ze wel hebben!
Ik heb laatst ook de placebo's geprobeerd en het was geen succes! Mijn bodemloze tank (fjord) die normaal echt alles eet wat los en vast zit, vond ze echt niks. De eerste was GOMP in zn waffel maar tijdens het kauwen werd hij minder enthousiast... heel moeizaam te smakken en de tweede haalde hij zn neus voor op. Onze DA is aan iedereen de placebo's aan het uitdelen en hoort hele verschillende verhalen erover. De ene eet ze zo op en de ander vertikt het. Geen peil op te trekken! En het is inderdaad 1 tablet per 100 kg.

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:33

ik heb een mailtje gestuurd naar virbac ben benieuwd:) als mn paardje het wilt eten is het super makkelijk.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:35

Wij ontwormen al langer met tabletten uit het buitenland. Wel een ander merk als equimax.
Sommige eten ze hier zo op als snoepjes maar we hebben er ook bij die ze uitspugen.
Ik vind het wel een fijn middel, alleen met doseren is het iets minder handig als bij een wormenspuit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:09

Virbac heeft ze zelf uitgetest op de eigen paarden en daar werden ze allemaal opgegeten,zelfs bij de kieskeurige.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:27

Ik ontworm al jaren met pillen, gewoon doorbreken en door het voer, geen centje pijn, gaat zo naar binnen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:30

Mijn da vertelde er ook over. Tegen welke wormen werken deze tabletten?
Bij mijn ezels is zo'n spuit er gewoon niet in te krijgen. Ik ben echt ten einde raad, heb alles geprobeerd. Dus hopelijk lukt het met die tabletten wel.
Het is ook een pak goedkoper voor mij, want ik kom met 1 rolletje toe voor de drie dieren, terwijl ik bij de spuiten telkens 2 moest kopen (1 voor paard, 1 voor 2 ezels), dus dan was ik het dubbele kwijt...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:30

Ik ga zo ook eens even uitproberen op twee zeer kieskeurige eters.