Vervoeren Rhino Reageren please!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corientjuh94

Vervoeren Rhino Reageren please!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 19:15

Ik wil volgende week met mijn pony naar Zeeland gaan.
Het is de bedoeling om daar 1 1/2 week op met me pony op een soort vakantie te gaan.
Maar nu er op Oudorp (goeree overflakkee) Rhino heerst, weet ik niet wat ik moet doen.
Mijn pony is voor Rhino ingeent en ze heeft het niet en is ook niet bij het besmette gebied gweest.
Dus is het verstandig om mijn pony te vervoeren?
Of moet ik um gewoon hier laten staan?
En weet iemand of er meer risico is op Rhino omdat ik haar naar Zeeland vervoer?
Zelf lijkt me het even veel risico of ze nou hier staat of in zeeland.
Graag snel reageren, donderdag moet ik besluiten!!
Bedankt....

mirgino

Re: Vervoeren Rhino Reageren please!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:22

ik zou het risico niet nemen.
ze gooien niet voor niets de `` grenzen`` dicht!

maar vraag het voor de zekerheid aan je DA Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:35

Ik weet niet hoe je wilt rijden en waar in Zeeland je op vakantie wil, maar Goeree Overflakke is geen Zeeland maar Zuid-Holland.
Ik kan me niet voorstellen het nu ineens een groter risico is dan anders. Vooral niet als je niet door het "besmette"gebied rijd.

Tinkietink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:38

bel morgen gwn je dierenarts even op, die kan je het beste advies geven

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:38

Rhino verspreidt zich niet zomaar door de lucht. Als jij naar een stal gaat waar geen rhino heerst is er geen grotere kans op besmetting dan thuis. Rhino is altijd wel aanwezig alleen steekt het soms in heftige mate de kop op. Het is eigenlijk een soort van griepvirus.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:42

Anne_GTI schreef:
Rhino verspreidt zich niet zomaar door de lucht. Als jij naar een stal gaat waar geen rhino heerst is er geen grotere kans op besmetting dan thuis. Rhino is altijd wel aanwezig alleen steekt het soms in heftige mate de kop op. Het is eigenlijk een soort van griepvirus.

nou een griepvirus wil ik het niet noemen

ik zou gewoon lekker thuis blijven
bij ons op stal gaan mensen bewust die kant niet uit om te starten met wedstrijden,
daar komt ook nog eens bij dat enten tegen rhino niet helpt je paard krijgt het of krijgt het niet,
het blijft natuurlijk eigen keus maar ik zou uit voorzorg niet gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:03

Technisch gezien is het geen griep maar Herpesvirus. Net als bij een koortslipbesmetting bij de mens kan het eigenlijk alleen rechtstreeks worden overgedragen.
Door met de trailer langs een besmette stal te rijden krijg je het zeer zeker niet. Kortom, ik zou rustig op vakantie gaan maar net als altijd uitkijken voor vreemde paarden en ze niet laten neuzen.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:10

ja maar als zij op vakantie gaat met der paard zal dat paard neem ik aan ook ergens op stal of op het land komen te staan.

zo ver ik weet is het ook overdraagbaar via mensen dus mensen aaien paarden aaien weer andere paarden en besmetten op die manier.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:19

Het risico dat je paard iets oploopt tijdens de vakantie is altijd wel aanwezig. Het kan net zo goed gebeuren dat er iets uitbreekt op het vakantie adres als je er bent.
En de TS gaat ook in een andere provincie op vakantie dan waar rhino uitgebroken zou zijn.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:01

het is bevestigd dat er ook Rhino op Groll is. [ AD ]

ik zou mijn paard het risico niet laten lopen,je weet maar nooit.......... Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:11

Hangt er vanaf waar in zeeland je gaat, zeeland is groot..

IK zou in elk geval de zone van het besmette gebied niet betreden, erlangs rijden kan idd geen kwaad, maar als de stal waar je heen gaat in een besmettingsgebied, of net erlangs ligt, zou ik niet gaan. Inderdaad omdat mensen altijd paarden aaien, en zo de ziekte over kunnen brengen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:31

Ik nam het risico niet. Maar is het wel in het gebied waar je naar toe gaat of misschein toch verder weg?