zou vitaminespuit helpen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

immii_clarr

zou vitaminespuit helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 06:43

Hallo,
Ik zit eventjes met een probleempje. Ik heb zelf 2 paarden en verzorg daarbij op een andere stal een minishetlander. Nu gaat het om de minishet.
De shet staat sinds ongeveer 2 weken op stal, nu was ik een tijdje niet geweest en kwam afgelopen vrijdag weer. Ik schrok best wel van wat voor shetje ik daar aan trof. Aan de diaree, oogjes niet blij, en totaal geen energie, terwijl hij normaal barst van de energie en altijd blij is. Ik heb dit tegen de eigenaar gezegt en die zei dat alle paarden de diaree hadden en dat het komt omdat ze weer op stal staan. Nou 1 ding, hij heeft nog nooit diaree gehad als hij op stal kwam. Eigenaar voert alleen hooi, geen brok, wat deze shet best zou mogen hebben aangezien hij best wel veel aan het werk moet van mij, wat nu dus niet gaat omdat de energie er gewoon niet voor is. Ik ga binnenkort muesli halen voor mijn eigen paarden, en zal hem er ook af en toe wat van geven als ik er ben.
Nu zat ik er ook aan te denken om hem zo'n vitaminespuit(stoot) te geven. Mijn vraag is of jullie denken dat dit zal helpen voor hem om een beetje op te knappen. Ik vind dit echt helemaal niks en aangezien de eigenaar er niks aan zal doen(die ziet dit niet eens Boos! ) zal ik er maar weer is wat aan moeten doen.

paard89

Re: zou vitaminespuit helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:24

Ik denk niet dat een vitaminespuit zal helpen. Had vorig jaar een soortgelijke situatie met mn paard en na die vitaminespuit totaal geen resultaat. Ik zou het dus niet doen, vind het een beetje weggegooid geld. Bij mijn paard hielp het in ieder geval niet, maarja ieder paard kan er anders op reageren.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:29

Denk dat je niet veel kunt doen, 'n vitamine spuit zal 'n hooguit een beetje opkikkeren, alleen zal de diaree dr niet van stoppen, miss dat de eigenaar 'm een tijdje 's iets meer hooi moet geven..
kan toch zijn dat ie aan de race kak is omdat ie binnen staat, omdat sommige er weer anders opreageren dan andere...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:32

Eenmalig een vitaminestoot zal imo niet helpen. Een teveel word weer uitgeplast, een groot deel van de spuit in dit geval ook. Vergelijk het met 1 keer per jaar 20 sinassappelen eten en de rest van het jaar niet meer. Dan krijg je een keer een teveel aan vit. binnen maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik heb zelf meer (betere) ervaringen met opkikker. Maar dan moet je wel zeker weten dat het beestje niet iets onder de leden heeft of wormen ect.