Lou moest toen ze na 10 dagen thuis kwam 8 weken boxrust, ze mocht er niet uit, zelfs niet om uit te mesten. Dit is uitgelopen naar 10 weken, omdat ze er een bacterie bij had gekregen. Dus er kwamen pusbultjes bij en naast de wond die open gingen. Toen dit dicht was ( 9 weken boxrust, ben ik een week later met haar terug geweest om de buik te laten scannen. Alls zat dicht, maar de peesplaat was op een paar plaatsen nog erg dun. Nog drie weken boxrust, mocht wel met haar aan de hand gaan stappen. Twee keer per dag zo minuten, dit heb ik in die drie weken opgebouwd naar 1 x per dag 25 minuten, nog steeds meest stap. Na die drie weken mocht ze voor het eerst weer los. Ik heb dit allemaal op een andere stal gedaan dan waar ik normaal stond, daar stond ook alles buiten en op de stal waar ik haar heb laten "revalideren" stonden meer paarden op stal. Toen ze eenmaal weer los mocht, ben ik weer snel teruggegaan naar de oude stal, daar kan ze lekker lang naar buiten en dat leek me veel beter. Vanaf die tijd ben ik weer begonnen met grondwerk aan de hand, wat longeren, meest nog steeds in stap, af en toe erop, voornamelijk stap en vandaag ben ik weer voor het eerst met haar naar buiten geweest, een uur erop gezeten, voornamelijk weer stap.
Lou had zondag 8 juni 's avonds de eerste koliekverschijnselen en is maandag 9 juni in Wovega geopereerd.
Na zoeken op internet heb ik op verschillende engelse en amerikaanse sites gezien dat die peesplaat heel langzaam herstelt en dat het tot een jaar na de operatie nog kan "openspringen". Dus ik ben voorzichtig, hoewel ze in het land al weer aardig wat capriolen uithaalt.
Door de operatie, de tijd ervoor dat ze achteraf gezien al niet in orde was, de boxrust erna is ze wel al haar bespiering kwijt, dat bouw ik nu dus weer rustig op. En ze was aardig afgevallen, echt heel mager. Nu is ze nog niet op gewicht, ookd at gaat langzaam maar zeker de goede kant weer op.
Misschien hangt het van de oorzaak van de koliek af of van de kliniek, maar in Wolvega zijn ze aardig voorzichtig.
Jij succes ermee!