schuimend paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

francaa

schuimend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 21:59

Mijn verzorgpony had vandaag met rijden best veel gezweet en er zat heel veel wit schuim op de boeg enzo..
ik wist eerlijk gezegd niet precies wat het was, en of het goed is.
weten jullie dat?

marlies85

Re: schuimend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:01

Het kan zweet zijn maar het kan ook zijn dat je paard door het bit flink heeft lopen schuimen, je vindt dan soms kwijl/schuim terug op de borst en/of voorbenen

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 22:08

marlies85 schreef:
Het kan zweet zijn maar het kan ook zijn dat je paard door het bit flink heeft lopen schuimen, je vindt dan soms kwijl/schuim terug op de borst en/of voorbenen

volgens mij was het echt geen kwijl!
het was namelijk best wel veel en niet echt bij zijn mond in de buurt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:06

Komt doordat het lichaam niet alleen vocht uitzweet maar ook zouten enzo. Als daar iets overheen gaat wrijven (teugels, martingaal...) gaat het schuimen.
Kan geen kwaad. Na het rijden lekker schoonmaken met water, anders kan het gaan jeuken.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:12

[PP] > [MD]

Isa_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:15

Lenneke_ schreef:
Komt doordat het lichaam niet alleen vocht uitzweet maar ook zouten enzo. Als daar iets overheen gaat wrijven (teugels, martingaal...) gaat het schuimen.
Kan geen kwaad. Na het rijden lekker schoonmaken met water, anders kan het gaan jeuken.

Inderdaad - of zelfs kleine restjes niet goed uitgespoelde shampoo, spray, noem maar op. Niets dramatisch, maar inderdaad even naspoelen met water anders vind het paard het echt niet fijn als het opgedroogd is Knipoog