Hartog Balance

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Hartog Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:32

Wie voert de muesli (Balance) van Hartog als volledig krachtvoer naast lucerne en hooi/kuil en hoe zijn de ervaringen ermee?

Mijn merrie krijgt nu Hartog lucerne en kuil en daarnaast een klein beetje basisbrok en muesli van een ander merk (Treurniet).
Momenteel staat ze heel laag in het werk vanwege een blessure, daarnaast is ze snel heet/gespannen en wordt ze niet snel dik.

Ik zit er nu over te denken om de brok helemaal weg te laten en over te gaan op alleen kuil, lucerne (en wat zemelen als slobber na het rijden) en een muesli.
Het leek mij praktisch om dan ook de muesli van Hartog te gaan voeren.

Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen hiermee als enig krachtvoer.
En hoe het bevalt bij paarden die snel heet/gespannen zijn...

Uriah

Re: Hartog Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:15

ik voer ook hartog balance, na jaren alles proberen ben ik met dit voer eindelijk tevreden!! voor een paard die snel heet is is dit voer heel geschikt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 11:07

Bedankt voor je reaktie!

Dat klinkt positief!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:55

Ik heb eerder ook altijd Balance gevoerd voor mijn heethoofdje en altijd zeer tevreden geweest Ja

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:11

Voor een heethoofd inderdaad geschikt, maar dik werd die van mij er niet van helaas. Ze viel zelfs behoorlijk in op dit voer. Je zou dat kunnen oplossen door olie bij te voeren. Ik doe nu het ook op die manier alleen dan met pavo natures best.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 19:51

Mijn paard krijgt ook hertog Balance, al krijgt zijn niet kilos, maar slechts een halve kilo. Echt veel merk ik er dan ook niet van. Ik heb voor dit voer gekozen na aanraade van de leverancier. Ik wilde graag voer zonder veel energie (mijn hittepit is al druk zat), zonder al te veel erin odat ze al vet is, maar wel met de nodige vitaminen. Al moet je voor dat laatste wel geven wat de verpakking aangeeft volgens mij. Maar kilo's vind ik teveel voor mijn merrie omdat ik het meer alleen als lekker geef en voor haar suplementen.

Ander krachtvoer krijgt ze niet.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 21:59

Bedankt voor jullie reakties!

Ik zou evt. inderdaad wat extra olie toe kunnen voegen mocht dat nodig zijn, of misschien gewoon iets meer ervan geven, als ze er inderdaad niet snel heet van worden...

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:03

Ik voer het als totaal krachtvoer gemengd met Sportsfit. Ik voer het omdat er Lucerne in zit en hij dan beter moet kauwen en dus beter zijn voer verteert. Daarnaast onbeperkt ruwvoer en gehele dag weidegang. Bevalt prima! En hij eet het ook nog eens heel erg graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:12

Ik voer het ook, meng er altijd nog een paar handjes grasmix van Hartog door heen zodat ze het niet in 1x naar binnen werken. Het bevalt mij goed, ik heb ook een heetgebakerde dame en die reageert er goed op. De paarden hier vinden het lekker ook en dat is ook wel belangrijk want ze hebben tenslotte maar te eten wat ze voorsgechoteld krijgen want ze kunnen nu eenmaal niet zelf gaan shoppen Clown

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:25

Ik heb het ook een hele tijd gevoerd. Mijn merrie was ook snel heet, en stond vaak met een blessure. Ze mocht dus niet veel doen.
Op de Hartog Balace bleef ze rustig (rustiger dan op een brok) en goed in haar vel zitten. Voerde er wel olie bij, omdat mijn merrie wel wat inviel (maar dat deed ik daarvoor ook al, ook ivm spierproblemen).
Ze vond het ook altijd erg lekker Ja