Wat te doen met mijn geblesseerde merrie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zarah05

Wat te doen met mijn geblesseerde merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:41

Hallo allemaal,

Mijn merrie heeft ongeveer een jaar geleden in de wei een trap tegen haar borst/schouder gehad. Na veel rust en onderzoeken is gebleken dat hierdoor een zenuw is geraakt, waardoor de grote spier die over haar schouderblad loopt niet meer wordt "geprikkeld". Inmiddels is ook duidelijk te zien dat deze spier heel dun is geworden. Haar schouder is erg bloot vergeleken met de "goede" kant. Ze is ook nog steeds kreupel. Ik denk niet dat ze echt veel pijn heeft, want ze rent en speelt in de wei en ze eet goed. Ze is ook niet stokkreupel, maar ook niet helemaal rad. Kortom, dit is een blessure die niet meer over zal gaan en ze is dus alleen nog maar geschikt om mee te fokken.
Helaas heb ik daar niet de mogelijkheid voor, maar wie wil er nu een geblesseerde merrie hebben?!
Ze is pas 4 jaar, het is een mooie, grote KWPN-merrie. Wat zouden julllie doen???

Zammie

Re: Wat te doen met mijn geblesseerde merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:45

Ik heb jaren terug ook een merrie gehad die niet meer voor de sport geschikt was en ik heb destijds een fokker gevonden die met haar is gaan fokken. Ik denk dat er wel mensen zijn die (als het een paard is waar fokpotentie inzit en mooie papieren) dat je er echt wel iemand voor zou kunnen vinden. Maar ik heb haar destijds haast weggegeven. Goede plek was voor mij hoofdzaak en niet het geld.

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:46

Daar ben ik ook zeker toe bereid, als ze maar een goed tehuis krijgt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:47

hoe zit het met haar papieren? wel nette papieren?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:48

Misschien hier op bokt een advertentie plaatsen? Moet al gek zijn als er niet iemand een leuke fokmerrie wil hebben. Als het paard verder geen pijn lijdt en het ook kan qua extra gewicht door de dracht? Niet geschoten is altijd mis Knipoog

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:50

Ze is een Lennard x Obrecht x Notaris. Moeder is helaas geen ster (was net te klein), mm is ster, mmm is ster pref. Ze is zelf groot (ong. 1.66m) en langgelijnd. Doet in de bovenlijn wel iets klassiek aan, maar lijkt mij een degelijke fokmerrie.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:52

Is wel mooi bloed. Is denk ik best wel interessant voor de fokkerij. Helaas dus geen keuringen mee gedaan? En heeft ze in de sport gepresteerd?

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:36

dat is flinke pech hebben, want de meeste paarden herstellen wel na zo'n blessure.
weet je zeker dat er niet smeer aan te doen is, lokaal kun je ook de zenuw prikkelen....