Wie heeft er ervaring met Eqvalan Duo wormen kuur.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusy

Wie heeft er ervaring met Eqvalan Duo wormen kuur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:56

Afgelopen weekend hebben wij ons paard Eqvalan Duo gegeven, samen met veel andere paarden bij ons op stal. Na ongeveer een uur werden we gebeld dat we moesten komen want Romé stond met dikken lippen en bultjes in zijn stal. Wij natuurlijk gelijk naar stal gegaan en ja hoor, daar troffen we Romé aan met dikke bulten op zijn lippen en opgezet gehemelte. Het slijm liep uit zijn mond en hij stond er zielig in een hoekje van zijn stal.Slikken en eten lukte hem niet meer. Ook een ander paard had hier last van en ons buur paard had na enkele uren hevige koliek. We hebben gelijk de DA erbij laten komen en deze heeft ze geinjecteerd tegen de allergische reactie. De volgende dag was de allergie al aardig weg getrokken, gelukkig.

Nu is onze vraag:

Wie heeft ervaring met dit middel en wat was de uitwerking daarvan. Hebben er meer mensen ervaring met allergische reacties? En wanneer was dat? Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de stof veranderd is en dat deze klachten pas gekomen zijn na toevoeging van deze stof.

Ik hoop dat ik veel reacties krijg van bokt leden.

Groetjes Susan

Myrano

Re: Wie heeft er ervaring met Eqvalan Duo wormen kuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:10

Heb ook altijd eqvalan gegeven maar dit heb ik nog nooit gehoord of meegemaakt.
Is eqvalan duo iets nieuws ofzo ? En was dit de eerste keer dat je eqvalan gaf ?

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:13

Onze merrie vorig jaar samen met haar hengstenveulen Eqvalan Duo gegeven voordat ze 's nachts op stal kwamen. Geen problemen mee gehad (gelukkig). Maar ja, dit was een jaar geleden.
Je zou contact op kunnen nemen met de fabrikant en vragen
of de samenstelling ondertussen gewijzigd is?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:43

Dit is inderdaad zeer vreemd. Ik heb ook al eqvalan duo gegeven,zonder problemen, maar dat was wel begin van dit jaar ...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 08:24

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:34

Toch wel raar dat er dan drie paarden binnen een kwartier problemen kregen. Ook een stal in de buurt had deze problemen.
De fabriek heeft het over een nieuw verdunnings middel.
We hebben nu andere wormenkuren maar ik wacht tot na het weekend en geef het niet sávonds. Misschien zoizo een tip om niet sávonds te geven, als er niets gedaan was hadden we misschien wel een overleden paard gevonden s'morgens.

Suusy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:28

kohtje schreef:
Toch wel raar dat er dan drie paarden binnen een kwartier problemen kregen. Ook een stal in de buurt had deze problemen.
De fabriek heeft het over een nieuw verdunnings middel.
We hebben nu andere wormenkuren maar ik wacht tot na het weekend en geef het niet sávonds. Misschien zoizo een tip om niet sávonds te geven, als er niets gedaan was hadden we misschien wel een overleden paard gevonden s'morgens.

Nou inderdaad. Het is gelukkig goed afgelopen, maar nog heeft het even geduurd voor hij weer helemaal beter was.

Toch raar als wij de enige zouden zijn die deze uitwerking hebben.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:23

Hoi, ik wou even melden dat mijn paard ook een allergische reactie heeft gehad op Eqvalan Duo .. zijn lippen waren ook helemaal opgezwollen. De dag erna was het gelukkig verdwenen.

In de handleiding stond dat dit een zeldzame allergische reactie was. Ik geef het in ieder geval nooit meer.

Het gebruik ervan moet ongeveer anderhalf tot 2 jaar geleden geweest zijn.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:52

Nou, lekker om dit te lezen want ik heb hier zo`n spuit liggen die ik hem dit weekend geven zal Verward

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:27

Sh*t! Ik heb hier ook zo'n spuit liggen die ik hem binnekort moet gaan geven.. Heb er niet echt een lekker gevoel bij

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:28

Pchjeetje meid..wat naar.
Eqvalan Duo ken ik dit niet bij, het ging altijd goed bij mijn paarden.

Toevallig laatst een soortgelijk geval, maar dan met de Equest Pramox..hiervan blijkt bij de klinieken bekend te zijn dat overdosering flinke bijwerkingen kan hebben..
Ik zal de eigenaresse van dat paardje vragen of zij het fut heeft hier haar verhaal te doen voor je en wat zij vernomen heeft over dat middel.

Veel sterkte.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:32

Dit jaar nog gegeven, maar ik heb toen niks gemerkt aan mijn paard.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:16

Ik las vandaag op de gewone bijsluiter van eqvalan dat er zwellingen en jeuk kunnen optreden bij wat ernstiger wormbesmettingen. Een soort overshoot van het lichaam eigenlijk.