Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.prow schreef:Ik had zaterdag gereden op mijn pony en dat ging heel goed.
Toen had ik hem op wei gezet en kwam ik vanmiddag terug en ging het bos effe in.
Ik reedt naar mijn huis en toen begon hij te graven, maar ik dacht dat hij het deed omdat hij gewoon hyper was dus ging ik weer terug naar stal.
Maar onderweg viel hij gewoon neer en toen dacht ik dat hij moe was of het wel grappig vond, maar toen dacht ik het kan ook koliek zijn dus trok hem weer omhoog.
Toen kwam ik een ruiter tegen en die zei dat ik beter terug kon stappen, dus dat deed ik. Tijdens dit stappen schrok ik want hij is toen nog 9 keer gaan liggen. Hierdoor was ik echt bang dat hij koliek had.
Terug op stal heb ik hem in de wei gedaan om te kijken wat hij zou doen. Tegen een mevrouw heb ik gezegd dat hij 9 keer is gaan liggen.
Toen ik naar het weiland liep zag ik hem plat liggen en kreunen.
Direct heb ik de dierenarts gebeld en hij zei dat het gaskoliek was.
De volgende dag ging ik bij hem kijken en het ging heel goed.
Vanavond ging ik ook even kijken en lag hij weer plat in zijn stal te kreunen.
Weer heb ik de dierenarts erbij gehaald en hij zei dat het zandkoliek was en deed een slang in zijn neus.
De volgende dag lag hij weer plat in stal te kreunen, deze vertelde mij dat hij een lage pols heeft en rustig is.
Terwijl voordat de dierenarts er was hij lag en aan het schrapen was.
Kan dit zijn door dat die de laatste dag gewoon aandacht wou of komt het door dat hij een verwaarloosde worminfectie had?
(ik hoop dat je het een betje kan lezen)
prow schreef:Zaterdag had ik gereden op mijn pony, dat ging heel goed.
Na het rijden had ik hem op wei gezet, ik kwam die middag terug en ging het bos even in.
Ik reed naar mijn huis en toen begon mijn pony te graven.
Maar ik dacht dat hij het deed omdat hij gewoon hyper was.
Dus ging ik weer terug naar stal.
Maar onder weg viel die gewoon neer, en toen dacht ik: hij is moe en ik vond het wel grappig.
Maar toen dacht ik het kan ook koliek zijn, dus trok ik hem weer omhoog.
Ik kwam een ruiter tegen en die zij dat ik beter maar terug kon stappen.
Dus dat deed ik, alleen toen ging mijn pony nog negen keer liggen en toen schrok ik.
Ik was toen wel bang, ik dacht dus dat mijn pony koliek had.
Ik heb hem in de wei gezet om te kijken wat hij zou doen.
Ik heb het tegen een mevrouw gezegt dat hij negen keer ging liggen.
Toen liep ik naar het weiland, en zag ik hem plat liggen en kreunen.
Gelijk de dierenarts gebeld, en hij zij dat het gas koliek was.
De volgende dag ging ik bij hem kijken en het ging heel goed.
Maar vanavond ging ik weer even kijken en toen lag mijn pony weer plat in de stal te kreunen.
Dus weer de dierarts er bij gehaald, de dierenarts zij toen dat mijn pony zandkoliek had, en deed een slang in zijn neus.
Volgende avond lag mijn pony weer plat te kreunen in de stal.
Weer de dierarts gebeld en toen zij die hij heeft een logen(?) pols en is rustig.
Terwijl die voor de dierenarts er was aan het schrapen was en lag.
Kan dit zijn door dat die de laatste dag gewoon aandacht wou of komt het door dat hij een verwaarloste worm infectie had?
(Ik hoop dat je het een beetje kan lezen)
Musjes schreef:Ik kan het wel lezen hoor. Niet makkelijk, maar het gaat best.
Je pony stelt zich niet aan, dat kennen dieren niet (alleen mensen stellen zich aan). Hou hem heel goed in de gaten en laat de dierenarts weer komen als je denkt dat het nodig is. Sterkte!
)
prow schreef:sorry maar dit moet er effe uit
IK HEB DILEXTIE!!!!!!!!!![]()
![]()
een nomaal kindt kan het makelijk en ik niet
dus ik probeer heel goedt me best te doen alleen ik zie het soms gewoon niet