Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
olivierk schreef:hallo,ik zit even met het volgende..
mijn pony zit over haar halve manenkam onder de schilfers,geen idee hoe het kan,
vroeger heeft ze zomereczeem gehadd,maar al 2 jaar geen last van gehad.(staat sinds 2 jaar in een andere omgevening)
het begon zo'n 5 weken geleden met schuren en schuren,tot ik zag dat haar manen dunner werden, heb toen weer goed behandeld tegen vliegen en een balance kruidenmix tegen jeug gegevn,sindsdien schuurt ze niet meer,maar zit wel vol met schilfers,
heb al gewerkt met klitwortel, en baby olie??maar geen resultaat.
ga het straks wassen met teatre shampoo,kijken wat dat doet.
ik wilde weten of dit toch weer eczeem kan zijn,aangezien de zomer voorbij is???of kan het zijn dat het weer terug komt toch???
gr
AngelsDitch schreef:Het is zeker weten nog eczeem periode. De mugjes zijn pas ergens in november niet meer actief. Helemaal nu het weer iets warmer is na de regenperiode zijn er weer veel vliegjes.
Enige advies wat ik voor je heb is een eczeem deken.
Culico druppels heb ik ook een aantal jaar gevoerd, maar haalde bij mijn pony niks uit. Liberate lijkt te helpen. Maar bij elke pony werkt iets anders. Dus proberen... of een deken dan weet je het zeker.
gelukkig werken de druppels voor mijn fjord nog redelijk, en de liberate super. Heb ook een deken voor in de zomer.