schilfers over de manenkam

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olivierk

schilfers over de manenkam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:56

hallo,ik zit even met het volgende..
mijn pony zit over haar halve manenkam onder de schilfers,geen idee hoe het kan,
vroeger heeft ze zomereczeem gehadd,maar al 2 jaar geen last van gehad.(staat sinds 2 jaar in een andere omgevening)
het begon zo'n 5 weken geleden met schuren en schuren,tot ik zag dat haar manen dunner werden, heb toen weer goed behandeld tegen vliegen en een balance kruidenmix tegen jeug gegevn,sindsdien schuurt ze niet meer,maar zit wel vol met schilfers,
heb al gewerkt met klitwortel, en baby olie??maar geen resultaat.
ga het straks wassen met teatre shampoo,kijken wat dat doet.
ik wilde weten of dit toch weer eczeem kan zijn,aangezien de zomer voorbij is???of kan het zijn dat het weer terug komt toch???
gr

PinkyBubble

Re: schilfers over de manenkam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:20

olivierk schreef:
hallo,ik zit even met het volgende..
mijn pony zit over haar halve manenkam onder de schilfers,geen idee hoe het kan,
vroeger heeft ze zomereczeem gehadd,maar al 2 jaar geen last van gehad.(staat sinds 2 jaar in een andere omgevening)
het begon zo'n 5 weken geleden met schuren en schuren,tot ik zag dat haar manen dunner werden, heb toen weer goed behandeld tegen vliegen en een balance kruidenmix tegen jeug gegevn,sindsdien schuurt ze niet meer,maar zit wel vol met schilfers,
heb al gewerkt met klitwortel, en baby olie??maar geen resultaat.
ga het straks wassen met teatre shampoo,kijken wat dat doet.
ik wilde weten of dit toch weer eczeem kan zijn,aangezien de zomer voorbij is???of kan het zijn dat het weer terug komt toch???
gr

1 van mijn ponys heeft ernstige vorm van zomer exceem, daar gebruik ik nu Puur Culico druppels voor, van de paarden drogist en een fles Liberate, dat kan je ook bij de paardendrogist halen, de fles liberate is heel duur, maar het helpt ECHT onwijs!
de puur culico druppels geef ik door het voer, en ikz ie echt verbetering!

ohja, ze heeft ook schilfers, dit is niet erg, dit zijn dode huidcellen

edit:
Je zou haar manen eens kunnen wassen met dode zeezout, of KERATO shampoo

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:05

Het is zeker weten nog eczeem periode. De mugjes zijn pas ergens in november niet meer actief. Helemaal nu het weer iets warmer is na de regenperiode zijn er weer veel vliegjes.
Enige advies wat ik voor je heb is een eczeem deken.

Culico druppels heb ik ook een aantal jaar gevoerd, maar haalde bij mijn pony niks uit. Liberate lijkt te helpen. Maar bij elke pony werkt iets anders. Dus proberen... of een deken dan weet je het zeker.

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:02

ik heb hele goede ervaringen met Kerato teer shampoo.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:37

AngelsDitch schreef:
Het is zeker weten nog eczeem periode. De mugjes zijn pas ergens in november niet meer actief. Helemaal nu het weer iets warmer is na de regenperiode zijn er weer veel vliegjes.
Enige advies wat ik voor je heb is een eczeem deken.

Culico druppels heb ik ook een aantal jaar gevoerd, maar haalde bij mijn pony niks uit. Liberate lijkt te helpen. Maar bij elke pony werkt iets anders. Dus proberen... of een deken dan weet je het zeker.

Mee eens Ja gelukkig werken de druppels voor mijn fjord nog redelijk, en de liberate super. Heb ook een deken voor in de zomer.