Cheyenne wordt te mager....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:29

Het is niet altijd even makkelijk om de juiste hoeveelheid hooi te geven. In elke baal kunnen de plakken anders van gewicht zijn en voor je het weet voer je dus te weinig (te veel kan haast niet Haha! )
Eigenlijk zou je de plakken eerst moeten wegen en bijhouden hoeveel kilo ze dus zijn. Met grote balen wordt het gewicht helemaal een probleem, want dat gaat niet per plak, dus is het altijd gokken hoeveel je eruit haalt.

Verder scheelt het in voedingswaarde enorm of je fijn of grofstengelig hooi voert. Persoonlijk heb ik liever het fijnere hooi; je hebt er minder van nodig, dus ook minder mest Haha! en de verbrandingswaarde is nog hoger ook.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 13:49

Als je paard nog erg in de groei is, is wat meer krachtvoer misschien toch niet verkeerd. Ik heb een jonge Trakhener, die voerde ik tijdens zijn ergste groeispurt 4 kg. krachtvoer per dag en onbeperkt ruwvoer. Voorals als het erg koud was, 't is echt zo'n koukleum, stopte ik alles er in wat er in wilde. Meestal duurde het maar een paar weken, dan bouwde ik weer af. Omdat jouw paardje ook hoog in het bloed staat kan ik me voorstellen dat je ook af en toe wat meer krachtvoer geeft.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 15:55

Kuil voeren wij onze paarden altijd.
Wij hadden ook een jonge magere twenter, beetje bij gevoerd met kuil en ze was weer helemaal op gewicht *LOL*