Ik heb even een vraagje, kunnen paarden ook moedervlekken krijgen? Ik was mijn ppaardje vandaag aan het borstelen en ik voelde in eens een bultje op de rug, ik dacht dat het een talg bultje was, heeft ie wel eens gehad. Die moest ik er van de dierenarts dan even afkrabben, dus ik probeerde dat. Dat lukte niet, deed hem ook best beetje pijn, dus ik keek even tussen zijn haren, is het een zwart vlekje/bultje, het lijkt heel erg op een moeder vlek, kan dat?
Rare vraag misschien: Maar is jou paard een schimmel of bonte? Ik wil je niet bang maken, maar toch even een tip geven. Deze paarden zijn gevoeliger voor Melanomen als andere paarden. En is hij al oud? Ook dan moet je even opletten: Een melanoom is een kwaadaardige tumor op de huid. Als je er op tijd bij bent kunnen ze het gemakkelijk weghalen. Het is nu een klein plekje schrijf je, dus ik zou me niet teveel zorgen maken en in de gaten houden of het groter wordt. Voor het zelfde geldt, is het gewoon toch een wondje of insecten/tekenbeet en is het na een week verdwenen.
Ik hoop niet dat je je nu rotschrikt want dat is helemaal niet nodig en mijn bedoeling niet. Ik wilde je alleen die informatie niet onthouden.
Het lijkt me in ieder geval geen grote reden tot paniek. Als het over een week nog steeds dezelfde vorm en grootte heeft kun je altijd nog de d.a bellen. En bij vreemde veranderingen natuurlijk eerder!