Vliegen deken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Vliegen deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 10:22

Hallo,
Ik weet niet of 't hier goed staat , maar ik zou niet weten waar ik het anders moest neer zetten.
Ik wil graag de prijs weten van een komplete shetlander vliegen deken , met hals.
Ik weet ook niet zeker of de pony's zomerexeem hebben of iets anders.
Kan iemand dat zien op deze foto ?
Afbeelding Huilen

Ik hoef geen reactie's van : wat zielig waarom doe je daar niks aan ?
Want ik ben aan 't sparen , en ik kan denk ik in mei 2 dekens kopen.

Gr. sanne

Aukelizzy

Re: Vliegen deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:18

Als je op google eczeem deken intikt vind je heel veel sites waar je die dekens kunt kopen.
Ook kun je even een oproepje plaatsen op bv bokt of marktplaats dat je zo'n deken zoekt, wie weet heeft iemand wat liggen.
Voor een nieuwe deken van een beetje goede kwaliteit ben je snel 150 euro kwijt.
Op de foto lijkt het idd of je pony last heeft van staart en manen eczeem.
Er loopt bij medisch een heel topic over jeuk eczeem etc. misschien heb je daar wat aan.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:29

Mijn shetje heeft staart en manen eczeem.
Haar staart zag en ook zo uit.
Vliegendeken kompleet met hoofd, hals en buikflap daar heb ik €99,95 voor betaald.
dit is de Bucas fly protect deken.
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... ie/018.jpg

Ook heb ik voor haar een eczeemdeken van divoza. € 69,95.
Deze, hier kon ze door de dracht de buikflap niet om die zat te strak.
http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... /012-3.jpg

Ik gebruik sinds ongeveer 3 maanden nu shapley's MTG voor haar. Dit smeer ik op de manenkam en op de staartwortel ze staat nu sinds 2 jaar weer zonder deken op het land en schuurt minimaal ook haar staart begint weer mooi aan te groeien.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:08

bij dit soort foto's denk ik altijd als eerste aan mijt of luis,behandel het dier dar eerst es voor?
middelen daartegen kun je bij je vearts wel kopen.
leovet huidolie is lekker vet, zorgt er ook voor dat de jeuk dan een stuk minder is

goede vitamines helpen ook een hoop in de weerstand tegen eczeem of ongedierte,zorg dus dat je goed voert, eventueel met een aanvullend supplement zodat ze alle vitamines binnenkrijgen.

een goede eczeemdeken is die van pagony,kun je kopen bij Divoza en die kosten dacht ik 60 euro.
maar verder elke deken die goed beschermt is goed....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:35

Vragen over zomereczeem mogen in het centrale topic over zomereczeem: [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

En vragen over vliegendekens horen op HAR.
Je kunt daar een nieuw topic openen, aangezien dit topic met de vraag over zomereczeem niet rechtstreeks naar HAR verplaatst kan worden.