Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
manutjuh schreef:nee die planten staan er niet. en dan zou ons andere paard het ook moeten hebben met zijn witten voeten, en die heeft het niet.
Breghje schreef:Dat van die kruiden en schimmels in het gras komt momenteel heel erg vaak voor. Ik zou daar de ph toch eens vragen of hij weet welke kruiden het zijn, en ze eventueel met zijn allen gaan verwijderen. Want ook al is het dan niet besmettelijk, als je paard in die wei gaat grazen kan ook hij er zo uit komen te zien. Voorkomen is in dit geval heel goed te doen, bel idd desnoods die da op en leg je ongerustheid uit. Een da zal dat niet erg vinden, en je uitleg geven en helpen. Dan weet je zeker dat de andere paarden ook veiliger staan in de wei.
Cerilene_ schreef:Dit ziet er exact uit als de 'mok' die mijn paard vaak heeft...
We krgeen altijd gewoon een zalfje tegen mok mee van de veearts (wat dus nooit hielp).
Pas sinds kort ben ik erachter dat er een dikke kans is dat het door het niet goed werken van een van de organen komt die gifstoffen moeten afvoeren (milt, nieren, lever, als ik het goed heb...).
Hoe kun je erachter komen welk van deze organen vermoedelijk verminderd werkt (Ik dacht bij mijn paard zelf aan nieren omdat ze vaak een beetje last van haar rug heeft en soms een nauwelijks voelbare bult achter boven op haar rug)?Wat kun je zelf doen om deze organen een oppepper te geven...
Ik ben zelf begonnen met brandnetelthee door het voer te geven en speciale nierdruppels, dat lijkt wel ietsje te helpen, maar niet spectaculair.