Ik dacht dat Omar mok had aan zijn benen omdat hij dat wel eerder heeft gehad. Zijn benen werden eergister ineens warm en ik vertrouwde het niet helemaal en heb de DA erbij geroepen. DA is vandaag bij Omar geweest maar ik was zelf op mijn werk dus mijn moeder was erbij. Hij blijkt dus schurftmijt aan zijn benen te hebben i.p.v. mok
Mijn moeder heeft nu zalf gekregen en spul om hem 2x daags mee te wassen en iets van 5 liter water toevoegen e.d. Ik geloof niet dat het immaverol is want dat had ik al. Ik hoor straks meer van mijn moeder over de behandeling.Ik vraag me nu af hoe hij in hemelsnaam schurftmijt heeft gekregen
Ik zet hem nooit met vieze benen op stal, droog iedere dag na het rijden zijn benen met een handdoek etc. Omar staat op mok en ik mest iedere dag zijn stal, gebruik geen borstels van anderen. Is het besmettelijk
Omar heeft het alleen nog maar aan zijn benen en dan vooral zijn achterbenen. Kan het paard wat naast Omar staat het nu ook krijgen
Wie oh wie kan mij wat tips en advies geven
Groetjes
Annemieke
beetje moeilijk want er lopen er veel rond

)
Ik behandel hem ook sinds vrijdag 2 maal daags met antibiotica zalf en zijn benen zijn gelukkig al niet meer warm en de wondjes al bijna weg. Ik moet Omar nu nog 2 x wassen met dat goedje dus a.s. zaterdag weer en dan de zaterdag daarop. Als het goed is zou het dan over moeten zijn.