Oog ontsteking update

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Oog ontsteking update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 14:39

Op 3-8 heb ik mijn paard gekregen. Ze heeft bij haar oude eigenaar een oogontsteking opgelopen.
Ze hebben gezalfd met antibiotica bijna 3 weken. Na controle bij mij heb ik hierna nog 2 weken gezalfd maar het oog werd niet meer beter.
De da weer erbij gehaalt hij heeft een onderzoek gedaan met fluoriserend middel. Er bleek een grote zweer op het oog te zitten die al naar beneden trok. Waarschijnlijk hebben er 2 soorten bacterien in het oog gezeten 1 die wel reageerde op de zalf en de andere niet.
Hierna ben ik gaan druppelen 2 weken 4 keer per dag.

Na twee weken druppelen is de da er weer bij geweest en is er weer onderzoek gedaan met fluoriserend middel.. De plek was al iets kleiner geworden maar nog niet weg. Ik mocht 3 keer per dag gaan druppelen dit heb ik 3 weken gedaan.
Afgelopen vrijdag is de da weer gekomen. Hij gaf aan dat het de zweer weg is en dat er alleen nog een beschadiging op het oog zat. Ik mocht 2 keer per dag gaan druppelen.
Soomer reageerde hier niet goed op tijdens deze week ging het oog meer tranen en kneep ze hem meer dicht.
Vandaag is de da weer geweest. Hij geeft aan dat na het fluoriserende onderzoek van het oog er minder groen op de beschadiging blijft zitten dit betekend dat het dicht trekt. Ook wordt de plek meer roze dit betekend dat er bloedvaatjes in gaan groeien.
Nu moet ik weer 3 keer per dag antibiotica druppelen en nog druppels geven dat de iris groter wordt wat zorgt dat ze niet meer zo gaat knijpen met haar oog.
Na 1 week moet ik weer contact openemen. Mocht er geen verbetering zijn dan gaan we haar naar Soomeren brengen om te kijken wat we verder moeten doen.

Ik hou er maar een naar gevoel aan over... eerst ben je blij dat het beter gaat dan valt het weer stil.
Dan gaat het heel slecht maar verbeterd het toch weer en na de laatste check is er echt een vooruitgang en nu lijkt alles weer stil te staan.

Ik wacht het af hoe het nu gaat lopen.

swoeky

Re: Oog ontsteking update

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:47

je hebt ook wel pech he met je paarden elke keer Ach gut

hoe is het nu met haar??

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:33

Wat vervelend. Ik hoop dat de genezing straks toch doorzet.
Mocht dat niet zo zijn: niet te lang wachten hoor met het naar de kliniek gaan.
Maar ik hoop voor je dat het een tijdelijke stilstand is.
Veel beterschap.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:46

Idd veel pecht ja Lachen
Ik hoop ook dat het verder verbeterd maar naar mijn idee staat het stil.
Vrijdag komt de da weer dus krijg ik meer nieuws over hoe we verder gaan.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:57

das wel flink balen zeg, net nieuw paardje, braaf week in week uit druppelen en nu dit. Ik ga duimen voor je dat het goedkomt.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 06:54

da is vrijdag geweest. Het oog lijkt een stuk rustiger. Dus ik mag 2 keer per dag gaan druppelen en kijken hoe ze hier op reageerd.
Lachen dit is positief in ieder geval hopen dat het helemaal goed komt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:05

wat toevallig,een vriend van mij heeft het zelfde probleem.

Alleen dat paard vond na de eerste kuur zalfjes het genoeg,een drama,met praam nog niet te doen.
Vrijdag is het oog dichtgenaaid om het te laten rusten....ook dat was een drama,ondanks een flinke roes,bleef hij niet meewerken....en dat naait niet echt lekker.
Terwijl het een heel lief paard is.
Woensdag gaan de hechtingen eruit,ik ben benieuwd....als het wat beter is laat ik het je weten...dan werkt het dus,z'on lichaamseigen pleister.
Het oog is er erg aan toe,melkachtig wit,met littekenweefsel in het midden.
Laat jou paard zich wel makkelijk verzorgen?
Dat is dan z'n redding....sterkte ermee!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 09:28

geerke schreef:
wat toevallig,een vriend van mij heeft het zelfde probleem.

Alleen dat paard vond na de eerste kuur zalfjes het genoeg,een drama,met praam nog niet te doen.
Vrijdag is het oog dichtgenaaid om het te laten rusten....ook dat was een drama,ondanks een flinke roes,bleef hij niet meewerken....en dat naait niet echt lekker.
Terwijl het een heel lief paard is.
Woensdag gaan de hechtingen eruit,ik ben benieuwd....als het wat beter is laat ik het je weten...dan werkt het dus,z'on lichaamseigen pleister.
Het oog is er erg aan toe,melkachtig wit,met littekenweefsel in het midden.
Laat jou paard zich wel makkelijk verzorgen?
Dat is dan z'n redding....sterkte ermee!

Hoi Geerke

Het verzorgen gaat bij mij gelukkig vrij makkelijk. Ze knijpt haar oog wel dicht maar tot nu tot lukt het nog om alleen te druppelen. Ik paai haar natuurlijk met een lekker snoepje en dat werkt... het enige grote nadeel is dat ze een ontzettende schooier wordt. Maar goed dat is dan kiezen uit twee kwaaden en dan doe mij toch maar die schooier tijdelijk.. Clown

Het is wel heel vervelend als het paard het niet toelaat maar eigenlijk ook begrijpelijk een oog is zo gevoelig en kwetsbaar!

Het oog van mijn paar ziet er nogmaal uit van een afstand zie je er niets aan. Alleen zit het wat meer dicht. Als je op het oog kijkt zie je gelukkig niet op de iris maar meer aan de zijkant een wazige witte vlek dat is de beschadiging. Je zit ook precies waar het takje in heeft gezeten.
Het is wel zeker dat ze nog normaal er mee ziet maar het litteken blijft.

Dat hechten heb ik ook gehoord ja dat was ook een mogelijk oplossing maar tot nu toe hoeft het nog niet (gelukkig)

Ik ben benieuwd hoe het met het oog van dat paard verder gaat!

groetjes