Wolfstand en beetje nauwe sprongen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Wolfstand en beetje nauwe sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 07:17

Heb net een keuringsrapport van de eigenaar gekregen van het paard, wat ik vanmiddag ga bekijken. Klinisch goedgekeurd, maar met de opmerking dat het paard links een wolfstand heeft en sprongen een beetje nauw zijn. Wat zou jullie eerste gedachte hierbij zijn? Zou dit later een probleem kunnen zijn, als ik emt dit paard in de endurance wil starten. paard is nu 3 jaar

sonjim

Re: Wolfstand en beetje nauwe sprongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:22

Wolfstand is geen probleem, kost je alleen een keer de tandarts. Veel jonge paarden hebben die.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:27

die wolfstand kun je zelfs gewoon laten zitten.,ligt er aan hoe groot die is en op welke plek het zit.
en of je met of zonder bit wilt rijden Knipoog

dat het in de sprongen nauw is kan misschien een belemmering opleveren als jij kilometers gaat maken, het kan dan extra slijtage geven

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:35

1 tip als je toch overweegt om dit paard te kopen. Laat hem door een zelf uitgekozen dierenarts nogmaals keuren dan kan je alles navragen. Wolfstandje is niet erg, heeft de mijne ook alleen is deze zo klein dat het afgelopen keer niet weggehaald is. In februari komt de tandarts weer en dan vraag ik het gewoon weer even na. Over dat de sprong te nauw is zou ik echt even navragen bij de DA.
Succes!