Angela schreef:Ja, maar dan moet de weide wel groot genoeg zijn om de kruiden ook te laten volgroeien, zelf zo dat ze kunnen bloeien, en zich kunnen vermeerderen. En dat is maar op heel erg weinig plaatsen mogelijk. Ik denk dat je met een paard 24/7 buiten met 1 paard op 1 hectare nog te weinig land hebt om het echt te laten werken...
Je moet natuurlijk niet je paard meteen in de weide smijten nadat het gras opkomt
ik denk dat zo'n weide toch zeker een hele zomer moet groeien voordat er iets mee gedaan kan worden. Ik weet niet hoe de kruiden het volhouden... er staan nu al een paar weken 2 pony's in die weide en het gras lijkt nog behoorlijk vol en sterk en de paarden trappen het niet kapot. De kruiden zijn wel afgegraasd.
De BG11 weide (is opgedeeld in 2 megagrote stukken) heft de hele zomer staan bloeien en doen, toen is het gehooid en toen gingen de paarden er een weekje in (niet langer want er zit geen schuilstal bij) Voordat de weide werd gemaaid stond het gras kniehoog en er stonden en gigantisch veel kruiden in. Ben benieuwd hoe het volgend jaar is. Ik denk sowieso wel dat het grasmengsel 'beter' is voor paarden ook al verdwijnen de kruiden, het is een andere grassoort: veel stugger en sterker, niet van die dunne halmpjes die om de haverklap gaan bloeien.