Kosten maken van een rontgenfoto?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Kosten maken van een rontgenfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:49

De titel zegt het al, ik ben erg benieuwd wat het maken van een rontgenfoto kost. Mijn paard is kreupel, en als het niet snel beter gaat moet het been op de foto om te kijken wat er aan de hand is. In alle drukte is het niet in mij opgekomen om naar de kosten te vragen, terwijl ik hier wel benieuwd naar ben. Maar gelukkig hebben we daar bokt voor! Haha!

Dus, wat betalen jullie voor zo'n foto? Ben me er natuurlijk van bewust dat er nogal wat verschil in de kosten kan zitten.

Even voor de duidelijkheid: als er een foto gemaakt moet worden gebeurt dat gewoon, wat het ook kost. Ik ben puur nieuwsgierig naar de kosten Haha!

romeorowan

Re: Kosten maken van een rontgenfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:00

Ik heb net een afspraak gemaakt voor foto's maken hier aan huis, met een mobiel rontgen apparaat.
Voorrijkosten 50 euro, 1ste foto 40 euro, volgende foto's 20 euro.

Bij mijn eigen dierenarts betaal je volgens mij ongeveer tussen de 20 en 25 euro per foto.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:19

dat valt me enorm mee! ik had meer verwacht, geen idee waarom Lachen

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:31

Dat is inderdaad niet duur, ik ben in het voorjaar naar de dierenartsen praktijk in Marum geweest omdat mijn merrie kreupel was, ik was 220 euro kwijt. Ze beginnen met een kreupelheidsonderzoek en daar kwam uit dat de achterbenen niet helemaal goed waren, maar wat? Dus een foto, ik had ook eerst naar de prijs gevraagd, maar aan het eind van de rit ben je weer veel meer kwijt. De foto's werden gemaakt onder lichte verdoving, dus dat kost ook weer extra en met 1 foto kunnen ze niets dus er worden al gauw 2 gemaakt en daar was eigenlijk niets op te zien, dus ook nog maar 2 van het andere been. En dan krijg je te horen, we weten het eigenlijk ook niet, misschien is er een pees geirriteerd, die is wel een beetje donker op de foto's. Van te voren had ik mij er heel wat van voor gesteld en was ik bang dat ik zeer ernstige dingen te horen zou krijgen, gelukkig was dat niet zo, maar achteraf ben ik er helemaal niets mee opgeschoten, ben nu met fysio bezig en daar komen we veel verder mee.
Succes, ik hoop dat ze voor jouw wel duidelijkheid kunnen scheppen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:58

Ai dat is minder, als je er uiteindelijk niet veel mee opschiet. Wij weten gelukkig welk been het is, en ook waar precies het probleem zit, nu alleen nog zien te vinden wat het probleem is.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:01

ik ben vorig jaar november met mijn pony naar de kliniek in Rolde geweest, 1e foto was ook 40 euro en de volgende 20.
pony kreeg toen wel een klein roesje omdat het apparaat tussen zijn benen geplaatst moest worden.
er kwamen toen ook nog consult kosten bij en dat was toen ook ongeveer 20 euro.
al met al kreeg ik toen wel een rekening van 160 euro.
ben wel heel tevreden over de kliniek Lachen

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:06

Bij mij was een kreupelheid onderzoek plus foto 186 euro. Vondt ik best wel meevallen Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:15

vorig jaar had ik de kosten voor het maken van foto's als eens gevraagd, en inderdaad zo rond de €25,- per foto.
Volgende week komt de veearts ook kijken voor een kreupelheid onderzoek.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:37

Ik ben inmiddels 1000 euro armer maar wel 8 foto s 2 scans en 2 consulten verder.
Ik mag over 6 weken weer terug voor controle.

Ik kon ook kiezen voor langer stappen en dan weer checken maar door middel van de scans konden ze duidelijkheid geven en hoelang ik iig bezig ben.

Succes

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:09

Heej wat vervelend dat Zorro nog steeds kreupel is! Is het dus toch iets ernstiger dan het in eerste instantie leek. Ik hoop voor je dat de foto´s meer duidelijkheid geven (en dat de kosten meevallen...)
Succes en sterkte!

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:13

kosten bij mij: 190 euro.
dit is voor 1 keer te komen en 7 foto's getrokken.
Ik moet er binnenkort opnieuw nemen of het barstje in het been genezen is. Dus weeral 190 euro....
valt in principe wel mee, maar het blijft niet bij die ene keer he....

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:58

ik was 60 euro voor 3 foto.s (van de rug) kwijt. Kwam nog 15 euro bij voor de sedatie, vond het erg meevallen. Wat bij de rekening omhoog dreef was de Metacam, 110 eur ex btw voor een flesje!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:27

barbara28 schreef:
ik was 60 euro voor 3 foto.s (van de rug) kwijt. Kwam nog 15 euro bij voor de sedatie, vond het erg meevallen. Wat bij de rekening omhoog dreef was de Metacam, 110 eur ex btw voor een flesje!

hoe groot was dat flesje?
Ik heb afgelopen week ook metacam meegekregen, maar ze vertelde me dat deze zo'n €56,- excl ging kosten