2 dikke voorbenen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blommen

2 dikke voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:46

Wij hebben een paard op stal van 22. Hij had vanmiddag twee hele dikke warme benen.
Ik heb hem afgespoten maar eigenlijk mag dit niet teveel.
Hij heeft een hele erge hoefziekte die op dit moment stabiel is. Hij heeft schimmels in zn hoeven en gaat geregeld naar de kliniek in rosendaal om het weg te halen en speciaal te bekappen.
Het is zo erg dat hij ermee op internet heeft gestaan omdat ze het nog nooit zo erg hebben gezien.

Wie heeft ervaring met dikke warme voorbenen? Ik heb het dus tien min afgespoeld. Hij loopt niet zuiver en ook niet kreupel.
Morgen kijk ik hoe het is en als het niet verbeterd is word uiteraard de VA gebeld.

Wie weet wat dit kan zijn en heeft er tips?

Bedankt

MissDonna

Re: 2 dikke voorbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:00

moeten ze binnenkort weer naar rosendaal? Als het aanhoud, dan meteen daar vragen. Of even een belletje doen, om te vragen of die bijverschijnselen van de schimmel kunnen zijn. Misschien trekt het wel door in het been, ik heb geen idee hoor!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 21:04

De schimmel is wel eens vaker door getrokken in het been.
Maar dit is heel anders als toen. Toen waren zijn benen ook niet dik en toen wou die niet op zijn hoeven staan.

Hij is pas naar roosendaal geweest dus dat is nog even wachten. Vorige week is de DA ook al geweest want hij had ineens koliek wat hij nooit heeft.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 17:03

De va is geweest. Hij had sinds vandaag een hele vocht kwab onder aan zijn buik. Ze dacht dat of zn eiwitten niet worden opgenomen vanwege zijn darmen, of nier problemen of het heeft met zijn hart te maken. Ze hebben bloed afgenomen en woensdag horen we de uitslag. ALs dat niks oplevert moet ie een tijdje weg voor onderzoeken....
Hij krijgt nu zakjes poeder om het vocht kwijt te raken.