Wondjes onder op de staartwortel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bucas

Wondjes onder op de staartwortel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 15:50

Hallo,

Mijn paard heeft wondjes onder op de staartwortel enig idee wat dit kan zijn ?? Ach gut Hij heeft er wel last van want hij zwiept niet met zijn staart tegen de muggen en hij knijpt hem de hele tijd aan ..

Ossie96

Re: Wondjes onder op de staartwortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:14

Ik volg dit even!
Mijn paard heeft namelijk niet echt wondjes maar meer korstjes onder haar staartwortel. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ben toch even benieuwd wat het kan zijn.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:16

schuren? misschien dat hij wat allergische reageert op die muggen .

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:25

montoya schreef:

Ik bedoel het deel van de staartwortel wat tussen zijn billen zit, dat deel zonder haar zegmaar Knipoog Misschien niet zo duidelijk geweest. Dus lijkt me sterk als hij daar schuurt....

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 22:24

Ossie96 schreef:
montoya schreef:

Ik bedoel het deel van de staartwortel wat tussen zijn billen zit, dat deel zonder haar zegmaar Knipoog Misschien niet zo duidelijk geweest. Dus lijkt me sterk als hij daar schuurt....

Ja idd Knipoog

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:27

en ze kunnen wel degelijk daar schuren hoor.
gewoon na het rollen even op je kont zitten en een rondje draaien. Haha!

smeer het in met een zalf die tegen de jeuk helpt en tevens dat wondje helpt herstellen.

uierzalf,betadinezalf, cardiflor creme van vsm..zijn genoeg om te proberen

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:30

ja of met de staart in de hoogte tegen de voerbal ofzo als ze jeuk hebben maakt het niet uit waar maar schuren doen ze

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 10:18

Bedankt iedereen !! .. Vond het toch wel vreemd dat daar wondjes zaten Tong uitsteken

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 14:25

Ik hoop dat het niet hetzelfde is als bij een van mijn haflingers. IN februarie had hij ineens zijn staartwortel aan de onderkant stuk, veearts erbij omdat het met zalf niet overging. Dacht dat ie niet goed verteerde, zinkzalf gekregenen op bepaald dieet. Helaas geen resultaat. Toen zag ik gele plekjes bij de billen en dat waren de eitjes van een aarsworm. Na 3 kuren met ivermectine bleek dat dat een resistentie had voor aarsworm en dat de werkzame stof Fendabenzol moest zijn. Dus weer 2 gegeven en dat was de aarsworm, maaar het jeuken ging niet over. Prik tegen de jeuk gehad, imaverol geprobeerd, zinkzalf gekregen, pillen prednisolon etc etc...... ik denk dat de veearts 5x is geweest en die wist het ook niet meer, dacht aan allergische reactie. Een andere veearts laten komen (niet omdat die van mij niet goed zou zijn maar wellicht herkende hij het uit de praktijk). Bloed laten testen op alles ook cortison. Daar kwam eigenlijk weinig uit wat voor de jeuk opging (wel een aantal tekorten maar dat had niets met de jeuk te maken). Ook kwam eruit dat hij geen allergie had. Dus..........900,- verder en 9 maanden maar nog steeds weten we niet wat het is. Hij jeukt nu iets minder maar kan nog steeds niet in het land met schuilstal ofzo, omdat hij dan zijn kont weer helemaal kapot jeukt. Ik volg dit dus even omdat er wellicht een goede tip komt die ik nog niet geprobeerd heb.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:16

quintusgl schreef:
Ik hoop dat het niet hetzelfde is als bij een van mijn haflingers. IN februarie had hij ineens zijn staartwortel aan de onderkant stuk, veearts erbij omdat het met zalf niet overging. Dacht dat ie niet goed verteerde, zinkzalf gekregenen op bepaald dieet. Helaas geen resultaat. Toen zag ik gele plekjes bij de billen en dat waren de eitjes van een aarsworm. Na 3 kuren met ivermectine bleek dat dat een resistentie had voor aarsworm en dat de werkzame stof Fendabenzol moest zijn. Dus weer 2 gegeven en dat was de aarsworm, maaar het jeuken ging niet over. Prik tegen de jeuk gehad, imaverol geprobeerd, zinkzalf gekregen, pillen prednisolon etc etc...... ik denk dat de veearts 5x is geweest en die wist het ook niet meer, dacht aan allergische reactie. Een andere veearts laten komen (niet omdat die van mij niet goed zou zijn maar wellicht herkende hij het uit de praktijk). Bloed laten testen op alles ook cortison. Daar kwam eigenlijk weinig uit wat voor de jeuk opging (wel een aantal tekorten maar dat had niets met de jeuk te maken). Ook kwam eruit dat hij geen allergie had. Dus..........900,- verder en 9 maanden maar nog steeds weten we niet wat het is. Hij jeukt nu iets minder maar kan nog steeds niet in het land met schuilstal ofzo, omdat hij dan zijn kont weer helemaal kapot jeukt. Ik volg dit dus even omdat er wellicht een goede tip komt die ik nog niet geprobeerd heb.

Oke dankje .. Ik hoop het beste . .

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:49

ik heb wel een foto van de hotspot die mijn pony 3 jaar geleden had naar aanleiding van een voedingsfout bij zomereczeem.
weet niet of het daar op lijkt?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TP3YVX8S.jpg

hotspot is een natte eczeemplek, bij hem heb ik het behandeld met hydrocortiderm.
en hij word nu anders gevoerd.

quintusgl;
heb je die bloeduitslagen toevallig nog?
zou je mij die via pm willen doorgeven?
ben er namelijk wel nieuwsgierig naar