de laatste 1 à 2 maand is mijn ruin stiletjes aan beginnen vermageren en .. ik heb geen idee hoe het zou komen! De laatste weken is het opvallend erger geworden. Gisteren op les dacht men dat ik er met mijn ander paard was - een volbloed - en trokken hun ogen open toen ze hoorde dat het wel degelijk mijnr uin was.
Hij is ongeveer 1m64 groot en vrij stevig gebouwd. Hij loopt samen met mijn andere paarden 24/7 op het land met 3 grote ruime stallen erop.
Ik merk dat zijn vacht minder blinkt dan anders en er sterk wat kilo's zijn afgevlogen.
Nou, dit is nu geen ramp aangezien hij vrij goed in zn vel zat, hij stond eigenlijk te dik, maar het baart me wel enige zorgen.
In de hoeveelheid voeding die hij krijgt is niets verandert, ik ben nu sinds 14 dagen van voeding verandert.
Voordien kreeg hij 1,5 kg gerstplusmengeling van de aveve, 2 à 2,5 als hij moest werken
nu krijgt hij dagelijks 1,5kg nature's best + condition Xtra (mengeling ervan), van Pavo. Als hij moet werken krijgt hij wat extra.
2x ga ik met hem op les. Dat is een privéles van ongv 40 max 45 min.
Hij eet goed, en in februari zijn zijn tanden behandeld. Hij heeft een gezonde (lees: grote
) eetlust.In augustus heb ik hem opnieuw stevig ontwormd, maar het blijft verslechten. Hij blinkt wel nog steeds, maar is niet de spiegel als voorheen.
Mijn andere paarden staan allemaal wel zeer mooi rond, hebben appeltjes in de vacht en blinken als goud.
Ik heb nu mijn voordroog al besteld, dat wordt zondag geleverd. En ik ga hem dat nu extra bijgeven. Als het niet verbetert bel ik de VA op voor een onderzoek.
Nu staat hij niet te mager ofzo, maar ik ben iemand die ze liever wat dikker zie dan dun en ik ben maak me van nature nogal rap zorgen als het om mijn paarden gaat
Wat denken jullie?
dit zijn foto's ter vergelijking.
Voor:

na (eergisteren rap een foto gemaakt):