Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

dorientjuh schreef:Het vele zweten vind ik raar. Misschien toch beter om daar een DA naar te laten kijken. Misschien een teken van maandagziekte, ivm de vermoeidheid? Aan de hand van bloedonderzoek kun je veel meer zeggen. Hoe lang train je per keer?
M'n laatste baas deed dat ook standaard en die had de paarden er altijd super bij staan. Magnesium geef ik sinds kort, ze is redelijk gevoelig op de spieren, dus moet nog zien of dat aanslaat. Concorde schreef:Ik heb met de mijne een beetje hetzelfde op t moment. Ze liep al M2 dressuur dus was wel gewoon vol in training, maar ben nu ook meer aan t springen, meer galoptraining aan t doen, dus er is wel wat veranderd voor haar. Die van mij wordt wel gauw tonnetjerond, vooral als ze in de zomer op het land loopt, dus krijgt ze niet onbeperkt hooi.
Toen ze zomers weer zo dik werd, en alleen dressuur gereden werd liep ze op 1 1/4 kg sportbrok en 1/3 muesli per dag, en een scheutje azijn (tip van osteopaat, voor spieren)
Ik geef nu sochtends 3/4 schep basissportbrok (van havens) een halve schep meusli (heb ik 50/50 gemengd met haver, dus eigenlijk 1/4 meusli en 1/4 haver), een scheut olie en supplement magnesium.
Na t rijden 1/2 brok, 2/3 van die muesli/haver, scheutje azijn, scheutje olie.
Savonds nog een 1/2 brok.
De zonnebloemolie geef ik erbij voor de goede ordeM'n laatste baas deed dat ook standaard en die had de paarden er altijd super bij staan. Magnesium geef ik sinds kort, ze is redelijk gevoelig op de spieren, dus moet nog zien of dat aanslaat.
Nu is ze wel goed van gewicht maar het is moeilijk bij haar om het zo te houden.
horseharmony schreef:Maar mijn paard is al fris en heet genoegIs het niet zo dat haver ook het energy (pittigheid) verhoogd? Ik voer mij paard in ieder geval geen haver omdat ze daar zo fris van word. Misschien werkt het voor jou precies het tegenovergestelde?
Ze is verder ook voorwaarts genoeg (moet zeker niet nog sneller
) en heeft tijdens rijden zelf een vrij goed uithoudingsvermogen maar een tijdje terug leek ze niet moe te krijgen. Na het rijden, kon ze nog, liep ze nog door de wei te dartelen.
En ze zweette amper en nu staat ze elke keer nat in het zweet, na het rijden is ze pompaf en loopt ze sloom door de wei te geeuwen en ze gaat vaker neerliggen in de weide, ze slaapt ook meer 's nachts in haar stal. Dat zie ik aan het stro dat in haar staart hangt 's morgens en de stro-afdrukken die in haar vacht staan of aan haar deken.
Maar bijna alleen gestapt en een kort galopje genomen.