Ontstoken koker

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meagan_sarah

Ontstoken koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 20:28

Eind juni had mijn paardje een ontstoken koker. De veearts is toen geweest en heeft
alles schoongemaakt en 7 dagen 1x daags een spuit Sulfatrim en 10 zakjes (verspreid
over 17 dagen) Diurizone voorgeschreven. Het is toen helemaal goed gegaan en de
ontsteking is verdwenen. Helaas stond hij gister weer met een ontstoken koker. De veearts
is vandaag geweest en heeft alles weer schoongemaakt. Hij heeft nu weer Diurizone
voorgeschrevenen ook weer sulfatrim. Alleen heeft hij nu 2x daags een spuit sulfatrim
voorgeschreven. (voor 4,5 dagen) Nu zat ik net de bijsluiter te lezen en daarin staat dat je
1x daags een spuit moet geven maximaal 5 dagen. Nu is mijn vraag: is 2x daags dan niet teveel?
Ik bel morgen in ieder geval de veearts, maar ik dacht misschien weet iemand hier er meer van.

Romyv

Re: Ontstoken koker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:12

Ik ga er vanuit dat de DA weet wat ti voorschrijft, je kan ook een second opinium aanvragen bij een andere DA als je het niet vertrouwd (je eigen DA zal moeilijker zijn eigen fout toegeven als die fout zit..)

Ergens vind ik het wel logisch, omdat je ook neit wilt dat hierna die ontsteking WEER terug komt.. Vorige keer was de dosering of te laag waardoor het terug is gekomen of de daadwerkelijke oorzaak is niet weggenomen..

meagan_sarah

Re: Ontstoken koker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:44

Ik heb gebeld en de dosering klopt inderdaad. Ik twijfelde, omdat hij zich eerst verrekende toen hij de spuiten pakte
en we het niet uitgebreid over de dosering van de sulfatrim gehad hebben, maar wel uitgebreid over de diurizone. Maar het is
inderdaad om te voorkomen dat de ontsteking weer terug komt. Mijn instructrice zei het vanochtend ook al.