mijn paard vergiftigd,wie heeft hier ervaringen mee opgedaan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tina

mijn paard vergiftigd,wie heeft hier ervaringen mee opgedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 11:48

voor ruim 2 week terug trof ik mijn paard doodziek aan morgens
hoge koorts en extreme diarree
paard is extreem teruggelopen in gewicht en heeft thuis aan infusen gestaan om op de been maar te blijven en week lang aan diarree geweest

na diverse onderzoeken van mest en bloed
is uit bloedonderzoek een vergiftiging naar voren gekomen
(deze is met opzet aan paard gegeven waarschijnlijk Boos! naast me heeft iemand de pik op me in en er zijn de laaste tijd meerdere incidentjes geweest met de paarden ,oa 2 keer onverklaarbare vewondingen)
uit lijstje met mogelijke gif die lab eronder gezet had blijft eentje over die meest waarschijnlijke is voor een paard
sproeimiddelen voor tuin ,huis en landbouw

paard nieren ,lever en hart zijn niet aangetast en geheel binnen bereik in bloedwaardes
wel kampt paard met een verstoorde huishouding in bloed ,mineraalhuishouding is beneden peil nog
en paard is slap en moe Verdrietig

op dit moment is de mest veranderd naar een vaste compacte hoop(geen ballen nog)
gewicht is te laag
paard zet sinds weekend oedeem aan onder buik ,tussen voorbenen ,achterbenen en koker
Afbeelding
foto is van 2 dagen terug

vandaag is die gespoten tegen het oedeem
afwachten is of geen nieuwe diaree aanval veroorzaakt

wie kent dit soort vergiftigingen
hoe ging het de paarden na die tijd?

alle tips en adviezen hiermee zijn welkom op moment

in de DA pratijk kennen ze zich niet uit met vergiftigingen en de prognose is onduidelijk
ook de verloop van alles
via google kan niks vinden

knooopje

Re: mijn paard vergiftigd,wie heeft hier ervaringen mee opgedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:52

k zou toch eerst mijn paard op een veilige plek neer zetten,als je toch denkt dat iemand dit veroozaakt heeft!
sterkte hoop dat hij opknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:00

is het niet de onkruidverdelging van de buren? Ik woon naast een kweker en elke paar weken komt hij met zijn wolken gif. Kan best zijn dat mijn paarden er wel eens in de gifwolk heeft gestaan.

Knap dat het lab gevonden heeft om welk gif het gaat. Mijn paard is ook een keer wat gegeven, maar volgens mijn DA onbegonnen werk om een lab te vinden die gaat kijken welke stof het is.

Ik zou idd mijn paard verplaatsen, maar dat is moeilijk als je alleen een wei hebt en niet op een pension wil staan. Ik zou iig wel aangifte doen bij de politie en mogelijke daders noemen..Als het verhaal duidelijk en helder is, dus er redelijk vermoeden van schuld is, dan volgt er een verdachte verhoor en soms is dat al genoeg om herhaling te voorkomen.

Sterkte!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:06

als je je paard met reguliere geneeskunde niet weer op peil krijgt kun je firma Laarakker proberen Ja een ander paardje van bokt is flink van zijn JKK vergiftiging hersteld. Ja

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 12:08

de paarden staan aan huis ,er zijn op moment andere maatregelen getroffen

verplaatsen is ook onmogelijk daar paard niet in staat is tot transport in trailer

naast de weide is een eigen weg ,een maisveld (niet bespoten mais) en een maaiveld voor kuilvoer en de tuin van de acherburen (grasveld)
mijn achterburen zijn vakantiegangers en huisje daar is weken leeg en ook niet gespoten
mais is onbespoten ,gaat de boer meer om de maispremie dan opbrengt gewas (ergens in november verwacht ik een versnipperaar Clown )
zelf spuit ik ook geen verdelging vanwege de kinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:11

Laat je hooi of stro een controleren, misschien is dat de boosdoener, het hoeft maar 1 pak te zijn.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 12:19

stro valt af,ter tijde van uitbraak stond die dag en nacht buiten nog
hooi ,dan is die baal en die partij al op gevoerd
das laat zich niet checken
verwacht het eerlijk gezegd niet daar ,daar iedere keer hooi van hun heb en hun weilanden niet aan in buurt zitten van te spuiten landerijen daar