[MD] Cranio-sacraal therapie?
Ik had een afspraak gemaakt met de therapeute en hier nu dan het verslagje. Ik moet zeggen dat het echt erg apart was.
Mijn pony heeft artrose, zomereczeem en nog een aantal probleempjes, dus ze is een ideaal proefkonijn.
Flaps was erg druk en stond al de hele tijd op en neer te stuiteren, dus dat begon al goed. Tijdens de behandeling legde de therapeute (Suzanne) alleen haar handen op haar lijf, elke keer op een andere plek. Het leek net of ze niets deed, maar het paard reageerde er toch behoorlijk op. Ze ging erg staan gapen en liet elke keer haar hoofd zakken. Een halve minuut later stond ze weer te stuiteren of heel geconcentreerd in de verte te staren. Ze kwam ook elke keer tegen mij aan leunen met haar hoofd, wat ze ook doet als de veearts of de hoefsmid bezig is.
Toen ze klaar was, moest ik een stukje lopen en je kon duidelijk zien dat ze even niet wist wat ze met haar benen aanmoest. Ze liep een beetje onzeker en heel langzaam. Ook had ze heel erg honger, terwijl ze voor de therapie alleen een beetje lui aan haar hooinet stond te plukken. Suzanne vertelde ook een aantal dingen over haar die zeker klopten. Dat ze gevoelig is voor veranderingen in voer bijvoorbeeld. En Flap gaf haar een heel opgewekt en vrolijk gevoel, dat is ook altijd leuk om te horen!
Vandaag was Flap heel rustig, en zelfs een beetje slaperig, terwijl ze de afgelopen weken juist heel heet en druk was. Van de week heb ik haar buiten voluit laten lopen en toen heeft ze 10 km in een uur gedaan, terwijl ze vandaag lekker achter me aan liep te sjoken en bijna in slaap viel
.Ik mag er vrijdag pas weer op en dan zullen we wel zien of ze anders is dan anders.
Ik heb geen idee wat Suzanne precies heeft gedaan, maar mijn paard is er van onder de indruk in ieder geval! Over een week komt ze weer voor een vervolgbehandeling. Ik ben heel benieuwd.