akkerdistel in hooi wel of niet giftig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

akkerdistel in hooi wel of niet giftig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:50

Ik heb altijd balen hooi van zo'n 250 kilo, altijd keurig netjes, alleen in de laatste baal heel wat pluizenspul...

Kreeg het al op mijn heupen natuurlijk en had hele visioenen van jkk, bij nader onderzoek Knipoog blijkt het akkerdistel te zijn.
Ik kan best veel info erover vinden, alleen niet in hoeverre dit giftig is wanneer het in het hooi vermalen zit en dus gedroogd is.
Ik heb een beetje gepobeerd bij de paarden, ze eten wel het hooi en dus de gedroogde stengels, maar de pluizenbolletjes laten ze liggen..

Wie kan mij helderheid verschaffen? Tot die tijd laat ik dit hooi maar lekker liggen....

Marije_jiplover

Re: akkerdistel in hooi wel of niet giftig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:00

MD-->VS

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:04

ik weet niet beter dan dat paarden gedroogde distels heerlijk vinden en t geen kwaad kan. Maar zeker weten doe ik t niet . Mijn paard eet ze ook Lachen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 12:48

mijn paard plukt er de bolletjes juist af. Ze is er gek op, gaat ze echt zoeken in de wei. Volgens mij kan het geen kwaad hoor.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 00:09

prima te doen voor ze, het is gezond!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 01:22

Nee hoor, kan geen kwaad. De enige reden dat die pluisje erin zitten is omdat de distels waarschijnlijk net zaad aan het verspreiden waren toen ze gemaaid werden. Dat zijn namelijk die pluisjes.... Wellicht vind je paard dat te droog ofzo. Je wilt zelf vast ook geen watten eten, toch?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 07:51

Dank je wel voor jullie antwoorden. Op internet werd en word ik niet veel wijzer met googlen, de ene site zegt erg gevaarlijk, de ander zegt dat het prima is....