Ik heb sinds een maand een veulentje erbij gekocht. Hij is bij mij gekomen op 21 Augustus. Hij is geboren op 27 februarie. Hij heeft een paspoort maar geen papier, vader en moeder zijn onbekend. Wel weet ik dat hij een kruizing fries Kwpn er is. Het is trouwens een hengst.
Ik had een rond eind Julie voor het eerst met de toenmalige eigenaar. Ik heb hem gekocht via marktplaats en hij was toen al weg bij zijn moeder. ( Dus hij zal 4 maanden en 3 weken zijn geweest toen hij bij zijn moeder weg gegaan was, maar ik denk nog eerder omdat van die ik hem gekocht heb vermoedelijk een handelaar was en hij stond al even op Marktplaats.nl. Veel te vroeg dus naar mijn weten. Hij heeft bij de handelaar 24/7 op het land gestaan met een andere paar hengstjes.
Toen ik hem telefonisch gekocht had rond eind Julie dus zouden ze hem een week daarna ofzo komen brengen. Maar opeens werdt het veulen ziek (verkouden) hij had een snotneus en een traanoog. We hadden contact gehouden en het werdt ietsies beter. De DA kwam lanks en heeft hem gekeurd. Hij was 100% klinisch goedgekeurd ondanks zijn verkoudheid.
Toen kreeg ik hem dus thuis afgeleverd op de 21ste augustus en hij was nog steeds lichtes verkouden. Ik heb hem meteen een wormenspuit gegeven voor 300 KG en een vitaminenstoot elke paar dagen een klein beetje.
Het leek beter te gaan. Ook kreeg hij Bix, alleen de verkeerde maar dat was mijn fout. Ik gaf hem Pavo Podo Grow maar dat is pas vanaf 8 maanden.
Nu sinds de 15de geef ik hem Pavo Podo Start, tot en met 8 maanden. Hij krijgt 1.5 KG per dag, Ook geef ik hem 3 handjes Muslie (Havens Beta Plus, eiwit arm) als je met je hand een kommetje maakt zeg maar en dan keer 3 per dag. Dit uiteraard verdeelt over 2 keer. Bij de eerste keer dat ik hem elke dag eten geef krijgt hij er een schuurtje zonnebloem Olie door heen.
Ook krijgt hij Hooi als hij savonds op stal gaat als het hard waait, te koud is of regent. Overdag gaat hij uiteraard ook op stal als het regent.
Nu is hij nog steeds lichtes verkouden geen traan oog meer enzo maar nog lichtjes de neus, de DA zegt dat zijn klieren licht zijn opgezet maar dat ik nog 2 weken moet wachten om eventuele dingen te gaan geven. Maar ik weet het niet. Mischien Foenegriek??
Nu het volgende, Als ik zijn voetje op til hoor ik alle botten zeg maar lanks elkaar schuiven overdreven gezecht zeg maar, maar vindt dit raar, geen van mijn paarden heeft dit gehad, inidigeval heb ik het nooit door gehad. Wat is dit?
Hij loopt helemaal goed, want daar is naar gekeken door de DA.
Ook blijft hij dunnig maar toch ook weer niet, hij heeft een beste buik, maar blijf zijn ribben zien. Hoe kan dat?
Door zijn wintervacht komt hij goed heen, Hij wordt elke dag een heel stuk zwarter en zijn veulenvachtje gaat goed weg.
Ook is hij zacht en glimt zijn vacht wel gewoon mooi.
De eerste dag: (de 21ste dus)

Paar dagen later:

Voor meer foto's zie Profiel onder de naar Beau. (Ik zal dr morgen even een paar maken, Nieuwe)
Nu hoop ik op mijn vragen een antwoord te krijgen en ik wil weten wat ik hem nog meer moet geven qua eten, en wat jullie je veulen geven, wat voor bix, muslie etc. vitaminen etc!
Alvast hardstikke bedankt!
Mvg, Roos N.