4 maand oud mini veulentje, paar vraagjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

4 maand oud mini veulentje, paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 20:29

Ik heb net (in een kleine opwelling Tong uitsteken) een miniveulentje gekocht, hij moet blijkbaar snel weg en hij is nog maar 4 maand (18 mei) ik vind dit wel iets vroeg, maarja, hij moet weg. dan heb ik hem liever dan dat ik maar steeds denk waar hij terecht zal komen (bij een of andere leek die het zo'n leuk ding voor z'n dochtertje vind oid)
hij is dus ook nog niet afgespeend, Ik weet dat geitenmelk goed is voor kleine veulentjes maar graag zou ik nog wat meer informatie horen over hoe ik zijn weerstand een beetje op peil kan houden e.d.

Afbeelding

Deaglán

Re: 4 maand oud mini veulentje, paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:53

Volgens mij kan je beter even een DA bellen en zorgen dat je gezelschap voor het beestje krijgt (als je dat nog niet hebt). Een DA heeft ook veulenmelk, dat heeft weer net een andere samenstelling dan geitenmelk, is er ook speciaal op afgesteld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 21:57

de DA heeft veulenmelk in poedervorm.
Die kun je oplossen in lauw water en geven in een emmer.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:00

`gezelschap heet hij, er staan hier nog 2 shetjes en een fjord.
veulenmelk heb ik van gehoord. opzich kan hij wel zonder melk hoor maar het is even om hem af te spenen dat hij af en toe nog wat krijgt en dat langzaamaan minderen.
1 van de shets die hier staat kregen ze ook met 4.5 maand en die hebben ze ook geitenmelk gegeven, gewoon puur voor het gevoel van het beestje.

ik zit er wel aan te denken om wat veulenbrokjes te halen, daar zit ook aardig wat in wat goed voor de weerstand is geloof ik, toch?

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:03

Zou toch voor veulen melk van de da gaan en langzaam aan over op de veulen brok. Zodra ze de veulen brok goed eet kan je ook stoppen met melk geven.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:33

Je zou een emmer Pavo veulenmelk kunnen halen. Daar zit alles in en dan zo gauw mogelijk overgaan op veulenbrok. Mijn veulen is met 5 maand afgezet en die at volop Brok en dronk geneens melk meer.

Als je wat voor de weerstand wilt doen denk dan aan Equistro Haemolytan 400. Krijgen de veulen hier en doen ze het heel goed op enverzorgt ze in alle vitaminen, mineralen en sporenelmenten.