Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tamara27 schreef:Bedankt voor de tips maar eigenlijk wil de eigenaar hem niet op ijzers. Is er een andere manier om zijn voetjes te behandelen zodat hij er minder last van heeft. Ik vraag me ook af of het pijn is of dat hij er gewoon niet aangewend is.
Sammyoo schreef:Wat ik altijd deed (voordat ze op ijzers stond) was afstappen als er paden met steentjes / kiezels waren. Die oplossing kost niks. Het gekke is dan wel dat je commentaar krijgt van je mederuiters. Die vinden het vaak overdreven.
Sammyoo schreef:Mijn haflinger heeft er ook last van, vooral voordat ze op ijzers stond. Ik weet niet of het ermee te maken heeft dat ze HKO heeft. Wat ik altijd deed (voordat ze op ijzers stond) was afstappen als er paden met steentjes / kiezels waren. Die oplossing kost niks. Het gekke is dan wel dat je commentaar krijgt van je mederuiters. Die vinden het vaak overdreven.
Sammyoo schreef:Jomara, paden waar ik vroeger standaard afstapte, blijf ik nu zitten. Ik heb haar wel rondom op ijzers staan, maar dat is ook omdat ze aangespannen loopt.
Lieke schreef:Hoe lang rij je al buiten met hem? Misschien moet hij er nog aan wennen?
Arabesk schreef:Sammyoo schreef:Jomara, paden waar ik vroeger standaard afstapte, blijf ik nu zitten. Ik heb haar wel rondom op ijzers staan, maar dat is ook omdat ze aangespannen loopt.
er zijn inmiddels tientallen voorbeelden van mensen die ook aangespannen ijzerloos mennen, en zelfs zonder hoefschoenen!
Citaat:Koop goede hoefschoenen, het is wel even een investering, maar het betaalt zich uiteindelijk dik terug.
De prijs van goede hoefschoenen (easyboot bare of epic) ligt op ongeveer 4x rondom beslaan, maar gaan veel langer mee dan 4x 8 weken (32 weken). Hoefschoenen gaan minimaal twee jaar mee of langer (+/- 1000 km), 2 jaar = 104 weken.
Uitgaande van easyboot epic 80 euro per stuk en rondom beslaan 80 euro, om de acht weken beslaan, ben je na twee jaar 1040 euro verder.
Na twee jaar heb je voor de 320 euro nog steeds je hoefschoenen, onderdelen die kapot gaan zijn los te koop ook nog
Na twee jaar bespaar je met hoefschoenen ipv beslaan 720 euro