diepe middelste straalgroeven ........????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

diepe middelste straalgroeven ........????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 15:08

Hoi,

Ik weet het niet meer. Ik hoor al vele jaren van de hoefsmid dat mijn paard rotstraal heeft omdat de middelste straalgroeven mega diep zijn. Maar nu hoor ik van diverse kanten dat sommige hoeven ( mn smalle nauwe hoeven ) zo'n diepe straalgroeve van nature hebben en dat dat niets met rotstraal te maken heeft.
Mijn paard heeft het al 12 jaar aan alle 4 zijn hoeven. Het stinkt totaal niet. Ja behalve als ik er een wattenstaafje doorheen haal en dan nog valt de geur super mee.
Al tig anti rotstraal middeltjes geprobeerd, niets zorgt er totnutoe voor dat die middelste straalgroeven dichtgroeien.
Wel zijn zijn stralen snel gevoelig.

Wie weet er meer over ?

juul23

Re: diepe middelste straalgroeven ........????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:59

Mijn paard was zwaar verloosd en had dat ook, je kon er centimeters diep een stokje in steken.
We hebben een spuitbus foot and sool hardener gekocht, erg sterk spul (recept van dierenarts)maar het hielp erg goed en spoelen met betadine scrub (hele kuur) en gaasjes in die gleuf om het droog te houden..
Heeft er weleens een goede dierenarts naar je paard gekeken?
Zou het erg serieus nemen als ik jou was!

Mijn paard scheen ook nog hoefkatrol int laatste stadium te hebben en is nu ingeslapen Boos!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 19:56

Al diverse dierenartsen hebben er naar gekeken. En ook diverse hoefsmeden. Ook van Nassau. Maar enige wat ze zeggen is spuit er ..... op.
Alleen niets helpt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:07

Mijn arabiertje is ook heel gevoelig voor rotstraal.
Vooral toen hij wegens een blessure op stal moest staan.

Nu hij 24/7 buiten staat heeft hij nergens last meer van.
Wel heeft hij diepe groeven in zijn straal, maar dit blijft zo.

Ik heb toen hij rotstraal had gespoten met CTC, dit hielp heel goed. Maar ik hem daarna ook niet meer op stal gehad.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 08:50

mijn vaders paard heeft het ook. Mijn smid zei alleen dat we het even bij moesten houden met iets bacteriedodends. De kans op rostaal is gewoon groot omdat er allemaal rotzooi in kan gaan zitten in die groef. Maar die groef houd niet per defenitie in dat t paardje rotsstraal heeft.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:41

mijn hoefsmit heeft een super middel, 1x behandelen en die diepe groef( bij haar met gigantische rotstraal) was ineens weg!

Als je hoefsmeden zeggen dat het rotstraal is, horen ze dit zo ver mogelijk weg te snijden, anders heeft geen enkel middel nut, Omdat de bacterien lekker warm blijven zitten!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 13:25

Nou MissDonna, dan ben ik erg benieuwd naar dat middeltje van je hoefsmid !
Mijn eigen hoefsmid snijdt de straal altijd zo ver mogelijk open, maar omdat hij erg diep is blijft er dan nog steeds ongeveer een 1,5 cm diepe nauwe groeve over.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:49

MissDonna schreef:
mijn hoefsmit heeft een super middel, 1x behandelen en die diepe groef( bij haar met gigantische rotstraal) was ineens weg!

Als je hoefsmeden zeggen dat het rotstraal is, horen ze dit zo ver mogelijk weg te snijden, anders heeft geen enkel middel nut, Omdat de bacterien lekker warm blijven zitten!

is dat toevallig hoofhardner? Zo'n blauwe spray die eerst een dikke schuimlaag geeft en dan intrekt

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:15

heeft je paard er last van dan? als ie dit altijd al eheft kan t misschien wel helemaal geen kwaad...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:01

nope is niet te koop.. niet in nl..

Ik weet de naam wel, maar zeg deze niet. ivm dat het officieel niet mag. Omdat het erg aggresief is. MAAR wel werkt met 1x behandelen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:23

oooh erg agressief ? Dan houdt het gelijk al op.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:06

voor de baccterien, met de hoef gebeurt verder niets hoor Knipoog
Wat je hebt met al die middeltjes van de winkel, is dat het zogenaamd werkt. Dit is al zo dun als water en loopt er meteen uit of het werkt helemaal niet! Wat ik uit ervaring weet. Dit is eenmalig geweest bij de hoef. En het is helemaal dicht en hard zo als het hoort! Super tevreden ben ik met mn hoefsmit!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 09:40

MissDonna schreef:
voor de baccterien, met de hoef gebeurt verder niets hoor Knipoog
Wat je hebt met al die middeltjes van de winkel, is dat het zogenaamd werkt. Dit is al zo dun als water en loopt er meteen uit of het werkt helemaal niet! Wat ik uit ervaring weet. Dit is eenmalig geweest bij de hoef. En het is helemaal dicht en hard zo als het hoort! Super tevreden ben ik met mn hoefsmit!

Ik snap het, maar bij mijn paard zijn de groeven zo diep dat de straallederhuid misschien wel bloot ligt, dus dan kan je geen heftige middelen gebruiken !