Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JudithO schreef:Meer mensen met een RSIH waarbij de buikflap te breed is (klitteband kan niet sluiten) en de gaten bij de oren te smal?
Ik kan er wel eea aan verbouwen, maar het is toch lichtelijk bijzonder dat ze met een maat 135 onderlengte verwachten dat er standaard een skippybal ipv een normaal formaat buik onder hangt..
Omany schreef:JudithO schreef:Meer mensen met een RSIH waarbij de buikflap te breed is (klitteband kan niet sluiten) en de gaten bij de oren te smal?
Ik kan er wel eea aan verbouwen, maar het is toch lichtelijk bijzonder dat ze met een maat 135 onderlengte verwachten dat er standaard een skippybal ipv een normaal formaat buik onder hangt..
Yup, hééél herkenbaar jammer genoeg ! Ik heb nu de RSIH vamoose en de buikflap daar kan ze twee keer in bij wijze van spreken. Ze is wel een smalle madam, maar toch, moesten ze de klittenband gewoon langer maken dan was het probleem opgelost. Jammer genoeg kan ik totaal niet overweg met naald en draad en moet het dus zo blijven hangen onder haar buik. Want de buikriemen zijn trouwens ook te lang, staan volledig op hun kortste
. Jammer maar helaas. . . Voor de rest een super deken
.
Ohja, de oortjes zijn wel perfect.
SofieRoels schreef:Hey allemaal,
Ik ben net nieuw in het topic zomereczeem en me hier nu helemaal in aan het verdiepen. Ik hoop dat jullie me wat raad kunnen geven:
M'n halve stal blijkt dit nu te hebben.
We hebben hem nu 3 maanden, daarvoor kwam hij van de dierenbescherming ( was 12 maanden opgesloten in een enorm klein stalletje zonder verzorging of beweging te krijgen).
In het begin had heel veel wondjes doordat hij zo'n slechte verzorging had gekregen. Nu ziet hij er al veel veel beter uit.
Heeft een tijd op de wei gestaan. Maar nu staat hij op stal ( en gaat overdag een paar uur op de wei) omdat het echt niet klikte met de kudde en hij niet mocht eten van hen en echt trappen kregen.
Nu op stal staat begint hij zich helemaal open te schuren. De staart was opengeschuurd toen hij bij ons aankwam ( door de te kleine stal) en daar blijft hij voorlopig nog goed af, maar de manen en zijn hoofd zijn helaas het doelwit. Al de huid onder z'n manen is kapot geschuurd, al z'n haar onder z'n manen is daar weg en zijn manen staan echt recht als een punker en voel enorm ruw aan. ( voorlopig zijn ze er nog wel)
Ook z'n hoofd, daar schuurt mij mee tot hij wondjes heeft bv net boven z'n ogen, onder z'n voorlok....
Nu blijft hij voorlopig z'n manen nog wel te behouden.
Ik heb direkt dit allemaal doorgegeven aan de eigenaar met de vraag of dit eczeem of iets anders zou zijn....
zij zegt dat dit wel eczeem zal zijn en dat als ik een middeltje zoek ze het wel zal betalen.
De ene dag schuurt hij veel, de andere dag veel minder,
Wat denken jullie?
Hebben jullie iets van zalf of spray aan te raden dat alvast de jeuk zal verminderen nu?
Of denken jullie dat dit geen eczeem is doordat z'n manen nog heel zijn maar de huid eronder her doel wit is?
Ik heb ook een paar foto's erbij gevoegd.
Grtjs
WowAmigo schreef:Ik heb mijn eczemertje dit voorjaar voor t eerst s nachts op stal, overdag n deken op en -afklopafklop- geen dikke ribbels meer en schuurt nauwelijks nog!! Was echt van t 24/7 buiten maar ik hou t nu toch maar bij t op stal zetten...