Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ze heeft als veulen geen medicijnen gehad, maar is wel vaak en veel ontwormd ivm een resistente wormsoort. Ook toen ze uit de opfok weer naar huis kwam omdat er ZE geconstateerd was had ze een EPG van 5000. Dus ik denk dat dat ook zeker meegespeeld heeft.
MSophie schreef:Zijn er wel is mensen hier die het merk Befix hebben gebruikt ?
ik zit eraan te denken om de shampoo en de creme te gaan kopen, het is wel prijzig maar vind wel keer proberen waard.
en dan koop ik het nu en kan ik mooi weer ff sparen haha..
was wel gewoon even nieuwgierig of er al testers waren hier
Bari schreef:MSophie schreef:Zijn er wel is mensen hier die het merk Befix hebben gebruikt ?
ik zit eraan te denken om de shampoo en de creme te gaan kopen, het is wel prijzig maar vind wel keer proberen waard.
en dan koop ik het nu en kan ik mooi weer ff sparen haha..
was wel gewoon even nieuwgierig of er al testers waren hier
is dat dat nieuwe spul waar ze het over hebben wat tgen ZE zal helpen?
Muds schreef:Hier even wat minder nieuws. De dierenarts is net geweest: May heeft een ontsteking in het been (het been dat dik is) en een explosieve uitbraak van rasp over haar hele been. Het zou ook een schimmeltje kunnen zijn... Ze heeft pred voorgeschreven gekregen, dus zal ze straks ook wel minder lopen te jeuken. Geluk bij een ongeluk noemen ze dat... denk ik.
Ik hoop dat ze snel bij de holist terecht kan, want ik heb de da ook gelijk naar haar manenkam laten kijken en de reactie was 'Tja, dik van het schuren'. Reguliere dierenartsen kijken helaas alleen naar de symptomen en niet naar de onderliggende oorzaak. En er moet een oorzaak zijn. ZE én acuut rasp op anderhalf jarige leeftijd? Ik vind het heel vreemd.
Bari schreef:dat is minder nieuws Muds...maar idd rottigheid komt op allerlei manieren eruit hoor. komt me bekend voor, mijn andere tinker had het ook begin dit jaar. kale plekken op de benen en maankam etc. echt apart. ik geef trouwens ook zeewierextract.ter ondersteuning, dat heeft me ooit iemand aangeraden en ik moet zeggen de hele combinatie met wat mijn tinkers krijgen werkt ook wel goed.
Muds schreef:*Varkensmest ipv kunstmest vanwege de vitaliteit van de bodem. Van kunstmest krijg je een 'luie' bodem en om toch voedingsstoffen toe te voegen hebben we varkensmest uit laten rijden. Overigens wachten we minstens 2 weken én een goeie plensbui af voor ze daarna het land op mogen. Ik weet niet of dat voldoende is.
Citaat:85 % Van staart en maneneczeem wordt veroorzaakt door stofwisselingsproblemen.
De andere 15 % door steekmugjes (Culcoides, ongeveer 15 soorten in Nederland). De stofwisselingsproblemen worden vaak veroorzaakt door te energierijke voeding en stress.
SuperRoos schreef:Bari schreef:dat is minder nieuws Muds...maar idd rottigheid komt op allerlei manieren eruit hoor. komt me bekend voor, mijn andere tinker had het ook begin dit jaar. kale plekken op de benen en maankam etc. echt apart. ik geef trouwens ook zeewierextract.ter ondersteuning, dat heeft me ooit iemand aangeraden en ik moet zeggen de hele combinatie met wat mijn tinkers krijgen werkt ook wel goed.
Geef je dit altijd of alleen in kuurvorm? De hoge jodium en zout gehaltes ben ik nooit zo blij mee voor de schildklier en dergelijke.. Ken paarden die het er goed op deden en paarden die het nauwelijks verdroegen.. Gelukkig horen jou paardjes bij de eerste groep..
Citaat:muds:
met de nature's best zit je wel op goed voer.
ik vind persoonlijk een kilo per dag wel veel,het is en blijft wel een tinker he.
helemaal als je het combineerd met weidegang.
maar je hebt wel gelijk als je zegt dat het jonge spul wat extra's nodig heeft.
BleikjA schreef:Mijn merrie staat nu een aantal weken zonder deken. Het gaat heel goed! ze heeft nog wel wat jeuk, maar schuurt niet.
Heb vandaag ook m'n RSH binnen! ben erg benieuwd hoe hij staat en past!