Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Duim echt voor je Meganyr! Vind het heel apart, dat Megan, op zand alleen, nu weer hb toont. Ben ook erg benieuwd naar de waardes, zo ga je gewoon hopen dat ze verhoogd zijn, want waar moet je het anders in hemelsnaam nog in gaan zoeken?
pluisbeer schreef:ohjajoh6 schreef:Duim echt voor je Meganyr! Vind het heel apart, dat Megan, op zand alleen, nu weer hb toont. Ben ook erg benieuwd naar de waardes, zo ga je gewoon hopen dat ze verhoogd zijn, want waar moet je het anders in hemelsnaam nog in gaan zoeken?
Van diegene van wie ik vorig jaar de prascend over kon nemen is haar pony ook weer bevangen geraakt terwijl die alleen op het zand stond. Vrees dat dat toch een "cushing" ding is.
ohjajoh6 schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook dat het een combinatie van factoren is hoor; dat het wondje er bijvoorbeeld zit, omdat dat precies de plek is wat ze raakt als ze zichzelf daar trapt, maar dat kan ook weer de zwelling verklaren, dat ze zichzelf daar trapt, maar goed dat doet ze dan weer alleen als de zwelling er al zit en het dus irriteert, beetje kip en het ei verhaal...
Blijft natuurlijk raar dat ze er al jaren last van heeft op die exacte plek, ik ben ook echt een dom blondje af en toe, want ik was gewoon vergeten dat zij geloof 4 jaar geleden ook op precies die plek een ontsteking/oedeem had zitten. DA bij geweest en heeft mij klauwen met geld gekost, terwijl daar niets duidelijk uitkwam toentertijd en uiteindelijk ook de medicatie de boel niet versneld genas, heeft die bult er maanden gezeten.
Hihi, dus voorlopig: Hulde aan de trekzalf!
Maar wat ik onderhand wel weet is dat dit MiniMe haar grote manco is; zodra het voorjaar begint, zit ze onder de ontstekingen; vele kleine wondjes met dat heldere gele wondvocht op haar beentjes en in gezicht, maar dus ook dit soort Oedemen, of ontstekingen in haar spronggewricht en ga zo maar even door...
Ga er toch wel vanuit dat dit haar I.R. is eigenlijk en niet de Cushing ansich...
Meganyr schreef:Ik heb voor de grap het water getest wat ze drinkt uit de sloot.
De IJzer- en Fosfaat waarden waren erg hoog! Hebben jullie ervaring hiermee?
Ik sluit de sloot sowieso af en ga kraanwater geven.
Ze heeft nu ook halve dagen een maatje om op te jagen, dat scheelt al een stuk aan verveling hahaha.