[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:21

Als hij verder niet gaan trekken of dat ze er in poept dan is er niks aan de hand en lekker zo laten zitten!

Ik zie ze liever wat te ruim dan te krap (en er dus meer bloot ligt).

Anoniem

minikatje schreef:
Op de groei als in "als ze 200 kilo aankomt dan pas het prima"

het is zo moeilijk, deze past weer mooi om de boeg en billetjes, de maat kleiner zit echt te strak (daar kreeg ze schuurplekken van)
Hier kan ze zich iig fatsoenlijk in bewegen

Nare bij zulke dekens is dat ze altijd gigantisch uitlubberen :=

Kinke

Klopt Gina :)
Wat helpt is de deken er niet in 1x vanaf trekken maar zoveel mogelijk 'opvouwen' en als je dan de hals over het hoofd moet trekken, dit heel rustig doen. Ik doe ook een scheut wasverzachter erbij als ik de dekens was.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:23

minikatje schreef:

het is zo moeilijk, deze past weer mooi om de boeg en billetjes, de maat kleiner zit echt te strak (daar kreeg ze schuurplekken van)

Dan is het wel de goede maat. Mijn pony heeft ook zo'n deken en ook een maat groter dan normaal. Ziet er ook ongeveer zo uit.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:31

Kinke schreef:
Klopt Gina :)
Wat helpt is de deken er niet in 1x vanaf trekken maar zoveel mogelijk 'opvouwen' en als je dan de hals over het hoofd moet trekken, dit heel rustig doen. Ik doe ook een scheut wasverzachter erbij als ik de dekens was.

krijgt jouw paard daar geen reactie op?

ik gooi ze altijd in de soda en spoel ze daarna uit in de wasmachine met een goede scheut azijn :')
(leuk joh een hobby, zou niet weten waar ik met mn tijd heen moest als ik geen paard had)

Lubberen, so be it. Naaimachine staat klaar (wat zei ik ook alweer over tijd ... ;) ).
Liever een jeukvrij en blij paard, ze heet nu Spook.

Statisch geladen merk ik weinig van, maar pony rolt veel en ik vouw hem(deken, niet pony) idd altijd op met aan/uitdoen.

van deze kreeg ze schuurplekken, die staat nu te koop voor de liefhebber :)
Afbeelding

Kinke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:42

een reactie op wasverzachter? Nope.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:43

Als ik hier dekens was gebeurd dat sowieso met biospul en geen toegevoegde kleur/geur stoffen.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:47

Gina schreef:
Hebben jullie ook bij dit soort dekens dat wanneer het warm weer is en je de deken af doet je een schock krijgt? M'n paard wordt dan ook erg statisch geladen :=

Ik heb daar ook last van, zowel met deze dekens als met de rsih. Maar ik moet zeggen dat ik zelf de laatste tijd ook erg statisch geladen ben.. als ik paardlief gewoon aanraak of de auto etc.. dan krijg ik ook een schok.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:49

Ik was mijn dekens met waspoeder maar zonder verzachter zodat alles netjes uitgespoeld wordt.

Ik krijg ook telkens schokken van de deken bij het afdoen :\ Gisteren ook eens gevouwd en er was al minder reactie!

Paardlief schiet zich telkens met een flinke kracht achteruit als ik de deken afneem door de schok :(

Zijn er nog andere manieren om te 'ontladen'?

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:25

Ik raak wanneer ik het hoor knetteren de grond even aan. :P Dan heb ik het idee dat ik ontlaad.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:10

@gina: maar je staat toch al met twee voeten op de grond? Dus dan geleid je het toch sowieso al?
Ik heb ook met rsih of nu nog vliegendeken. Ik doe idd in 1x af.. opvouwen nog niet geprobeerd, wat netjes :)
Enige wat ik kan bedenken is rubber schoenen..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:18

dat geleidt niet zo goed als je rubberen schoenzolen hebt of laarzen draagt :)
Ik hou mijn hand meestal even tegen de stalmuur aan of laat het deel van de deken wat ik al naar voren heb gehaald op de grond hangen (moet je wel een paard hebben wat keurig blijft staan en dus niet per ongeluk op de deken gaat staan :)

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:46

Ik heb die van mij nu ook onder deken staan en heb de derfen lotion besteld. Hopelijk werkt t voor m,hij heeft t nu nog in lichte mate.

Zijn jullie ook van voer veranderd? Zo ja wat voeren jullie nu? Heb m inmiddels van de lucerne en van de muesli af gehaald. Heb wel t idee dat t wat scheelt. Hij krijgt op t moment alleen brok nog.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:47

Ik geef mijn paard pavo care 4 life, slechts 2 handen per dag :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:51

Ik krijg ook steeds een schok van de deken,de rsih iets minder.
De metazoa zag ik liggen voor 30 euro,ik vind het best wel duur,,ik kon er geen folder oid over vinden,wat is het precies en hoeveel voer je ervan? Nu voer ik cavalor voor eczemers

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:07

minikatje schreef:

Dit had ik dus ook met mijn deken, met als gevolg dat hij voor geen ene moer fatsoenlijk bleef zitten helaas. Gelukkig werkt het voor jou wel.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:09

Hier 2 handjes subli ponybrok gemengd met prestatiebrok (hij stopte ineens met ponybrok eten). Daarbij omega olie en biotine poeder.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:11

Mijn pony krijgt bio-ron twee handjes haver + twee handjes spelt en een theelepel magnesium om de dag.
Dit krijgt ze pas sinds een paar weekjes, daarbij krijgt ze arm hooi (al was de laatste stapel 1ste snede en daar heeft ze veel last van gehad, bleef maar aan de diarree. Die we nu hebben is veel armer uiterwaarde hooi, hopelijk gaat dat beter).
Als het gras mooi is uitgegroeid (nu net doorgezaaid) dan gaat ze op de weide, 1 tot 2 uurtjes per dag. Rest paddock met hooi. Ik smeer haar nergens mee in, staat alleen onder de deken.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:23

@ minikatje, die deken zit ook VEEL te strak.

@ happytime, heb je verdiept in het voer qua suikers ? ik voer geen cavalor nog nooit gedaan dus ken het verder niet.

maar van marstall voer ik vito ipv de eczeem mix, want de vito zit veel minder in qua suikers dan de speciale eczeem mix.
Hier eten ze helemaal geen krachtvoer meer, back to thé basic, zelf alles samenstellen.
Met natuurlijke voerders.

En voor metazoa zou ik even op de site kijken of in daarvoor stemde topic. [VS] Metazoa horse

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:32

Mijn deken geleidt ook niet, heb nog geen schok gehad. Pony heeft het ook niet heet onder de deken, voelt gewoon koel aan.

Maar ff een vraagje, binnenkort komt de da om zijn 'zaakje' eraf te halen, moet ik dan de deken er ook af halen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:53

Fennadev schreef:
Mijn deken geleidt ook niet, heb nog geen schok gehad. Pony heeft het ook niet heet onder de deken, voelt gewoon koel aan.

Maar ff een vraagje, binnenkort komt de da om zijn 'zaakje' eraf te halen, moet ik dan de deken er ook af halen?

tijdens castreren zal ik hem wel af halen.
daarna ff kijken of de banden niet schuren.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:54

Hier nog geen geschuur
krijgt Metazoa brokjes 300 gr per dag
en ze krijgt TWM horsemix 200 gram per dag
Daarnaast onbeperkt ruwvoer

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:58

Mijn paardje heeft sinds een aantal weekjes de Rambo Sweet Itch Hoody op. Bevalt goed, iets aan de ruime kant maar dat is alleen maar beter. Heeft alleen geen bilkoorden dus wappert achter een beetje.. Maar ja.

Paard heeft nog geen jeuk! :D Helemaal niets... Heerlijk. Hoop dat het nog lang zo blijft!!

Oh en ik heb een nieuw topic. Vandaag samen met mijn bijrijder naar stal geweest en foto's van haar en Famke gemaakt :) Famke heeft sinds ze haar nieuwe zadel heeft, energie voor 10 joh, niet normaal!
Hier het topic voor de mensen die het willen zien: [RIJ-ITP] Veelzijdige Fries Famke en haar bijrijder!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:40

Bella haar deken geeft ook schokken, maar daar reageert ze niet op. Net als dat ze amper op de schokken van het stroomdraad reageert. Dus ik maak me daar nooit zo druk om.
Ze weet dat de deken tegen de jeuk helpt, en helpt ook iedere keer met het deken aandoen. Maar moet zeggen dat ik het met de huidige deken wel minder heb al met die van de EJ

shir69Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:48

Helaas mag ik me ook melden in dit forum. Ik heb een 18 jarig gelders tuigpaard met eczeem. De eczeem deken is voor mijn paard helaas niet voldoende. De afgelopen twee jaar heeft hij zelfs op de pretnisonpillen gestaan.
Ik wil dit liever niet meer omdat hij er erg dik van wordt met verhoogde kans op hoefbevangenheid.
Heeft iemand ervaring met hippoderma staart en manen gelspray of hippo ex cema?