[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:47

Ja, ik ook :+ Als de deken scheef zou gaan zitten zou het licht ook niet uit gaan :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:50

kun je er geen ogen inknippen dan?
Of anders gewoon een vliegenmasker om?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:52

ik zal straks appie zijn geschuurde manenkam er ook eens op zetten.

er zijn momenteel heel veel vliegjes en door de warme dagen en koudere nachten zit er behoorlijk veel fructaan in het gras.
heb je een eczemer die dus ook op fructaan(suiker) reageerd,haal ze er dan zoveel mogelijk af of zet ze echt op een helemaal kaalgevreten stuk.

bij appie en zijn weidegenootje is het momenteel ook drama...beiden hebben erg veel jeuk

sowieso groeien eczemers echt van de lucht! :j
appie staat samen met een kwpn merrie van dik 1m65...appie is 1m38
beiden eten hetzelfde en zijn even dik...beiden hebben dus eczeem

er kwam een merrie bij zonder eczeem,op hetzelfde landje en hetzelfde voer en die is zo afgevallen dat we haar op een ander stuk hebben gezet.
eczemes moeten dus echt zo schraal mogelijk staan,aangevuld met de benodigde vitamines

ik haal zo wel een pot biergist,(gewoon van de etos)die krijgen beide dieren vanaf vandaag door hun eten heen, dat helpt ook om te reinigen en vitamines B helpen ook om de allergische reactie wat te verminderen
Laatst bijgewerkt door ellepel op 22-08-11 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:53

hoeveel geef jij daarvan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:57

ik moet even kijken wat de dosering voor mensen is.

maar stel de dosering voor mensen is 6 pillen per dag,dan zou ik de paarden er ongeveer 9 geven.
ietsje meer dus,ze zijn toch wel groter .

is me in het verleden ook al opgevallen dat het toch wel wat helpt .
ze komen mooier in de vacht ,wondjes helen sneller en ik heb altijd het idee dat het helpt zuiveren.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:01

Nee de kap van premiere steek ik onder de hals van de RSIH en dan de oortjes erover.

Blijft prima zitten bij de mijne.

Biergist, kun je dat ook bij de Kruidvat krijgen?
Misschien toch maar eens proberen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:05

het geneest geen eczeem hoor!
maar ik ben momenteel even een beetje zat van beide eczemers op stal en ik haal het nu toch weer.
samen met een strak voerbeleid,moet het dan wel helpen.

kruidvat heeft ook wel biergist,wel even kijken of er niet teveel andere zaken doorheen zitten.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:32

Mijn eczemer hier houdt zich heel goed *\o/*

Afgezien dat ik afgelopen weekend een hele vlecht eruit kon halen (had in de knoop gezeten en elastiekje zat muurvast, dus de hele pluk er maar uit gehaald).

Moet zeggen dat bij ons op stal de meeste paarden weinig last hebben van vliegjes enzo, het waait deze zomer wel lekker door vind ik.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:37

ellepel schreef:
het geneest geen eczeem hoor!
maar ik ben momenteel even een beetje zat van beide eczemers op stal en ik haal het nu toch weer.
samen met een strak voerbeleid,moet het dan wel helpen.

kruidvat heeft ook wel biergist,wel even kijken of er niet teveel andere zaken doorheen zitten.

Nee dat besef ik maar al te goed :D

Maar als het eventjes rust geeft, of toch alvast méér rust, zou dat wel al veel zijn...

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:27

Mijn haflinger heeft nu 3 weken een eczeemdeken (Pagony) op. Ik ben 2 weken op vakantie geweest en we hebben hem vandaag weer voor de wagen gezet. Hij liep heerlijk door en liep niet te dralen, klieren en staartzwaaien, zoals in de periode voor de deken! *\o/* (vorig jaar voor het dieet van Nicolette Hebing was het nog erger; toen ging hij echt in de staak en steigeren).
In de paddock schuurt hij wel zijn hals aan de hooiruif helaas.. maar op de wei blijft de deken heel. Hij staat daar wel met graaskorf (mandje) en is flink afgevallen (ziet er nu super uit!), dus dat kan ook de reden zijn van minder jeuk.
Als ik de deken nu het mennen/rijden weer op wil doen doet hij zelf zijn neus erin. Ik ben tot nu toe positief over de deken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:48

ellepel schreef:
ik zal straks appie zijn geschuurde manenkam er ook eens op zetten.

er zijn momenteel heel veel vliegjes en door de warme dagen en koudere nachten zit er behoorlijk veel fructaan in het gras.
heb je een eczemer die dus ook op fructaan(suiker) reageerd,haal ze er dan zoveel mogelijk af of zet ze echt op een helemaal kaalgevreten stuk.

bij appie en zijn weidegenootje is het momenteel ook drama...beiden hebben erg veel jeuk

sowieso groeien eczemers echt van de lucht! :j
appie staat samen met een kwpn merrie van dik 1m65...appie is 1m38
beiden eten hetzelfde en zijn even dik...beiden hebben dus eczeem

er kwam een merrie bij zonder eczeem,op hetzelfde landje en hetzelfde voer en die is zo afgevallen dat we haar op een ander stuk hebben gezet.
eczemes moeten dus echt zo schraal mogelijk staan,aangevuld met de benodigde vitamines

ik haal zo wel een pot biergist,(gewoon van de etos)die krijgen beide dieren vanaf vandaag door hun eten heen, dat helpt ook om te reinigen en vitamines B helpen ook om de allergische reactie wat te verminderen

Goede tip van de biergist. Ik heb hier thuis nog een pot staan. Die had ik een keer voor mezelf gehaald. Sen gaat al de hele zomer niet echt denderend. Misschien dat biergist haar een beetje gaat helpen.

Ben benieuwd naar een foto van Ap. Heeft hij echt zoveel manen weggeschuurd dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:13

ja,ben alleen vergeten om foto's te maken. :D :o

de andere eczemer liep zomaar zonder deken en die verging van de jeuk!
die heb ik snel de deken maar weer op gedaan,die mist dus ook al de helft van haar manen, echt zonde

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:49

Haha, kan gebeuren. Ik denk ook zo vaak laat ik is foto's maken vandaag en vergeet het dan meestal. :D

Ah, wat zonde dat die andere zonder deken liep. Sen mist ook een heel stuk manen. Dat was wel weer aan het groeien. Geen idee hoe het er nu uitziet. Ik heb haar de afgelopen 3 weken maar 2x gezien en toen stond ze in het land met deken. Denk niet dat ik er erg vrolijk van word als ik het deken er afhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 18:50

Zoals Flosje446 in het andere topic zei, kun je hier ook aan de ogen zien dat ie het zwaar heeft. Kleine oogjes, zielige oogjes. Op het ene moment heel hard rennen en op het andere moment heel stilletjes staan. Is dat bij jullie ook zo??
Ik ga nu even weer heen, even weer wat levertraanzalf smeren en de dekens omwisselen. Ik ben benieuwd of het hek nog overeind staat ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:34

Ik ben weer terug, hij stond rustig te grazen *\o/*
De hekken staan aan een kant op een blokje en zelfs die waren nog niet om gegooid sinds 12 uur vanmiddag! Goed, morgenvroeg zullen we weer eens kijken.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:15

Iedereen in elk geval bedankt voor het mee denken!

Gister is ze bloedgeprikt, en tot die tijd, doen we even niks (Behalve wassen en troetelen).
Het werd zo erg in het land, Dat ze nu even binnen staat. Voor nu nog geen groot drama (daar ik ander paard met blessure ook binnen heb). Het is wel goed voor de wonden, mag weer voorzichtig aan de bovenkant hoofd en oren komen. Enigste wat ze nog deed was heen en weer rennen en heel hard schudden.
Heb een leuke lijst verzameld met middeltjes, wat ik wil proberen als het toch alleen exceem is.
Dus we wachten even de uitslag af, en dan plan van aanpak opzetten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:25

ben benieuwd, wanneer krijg je de uitslag?

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:40

succes ik hop dat de uitslag wat kan helpen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:58

Ik heb geen idee hoelang het gaat duren, was een behoorlijke waslijst, dus denk zeker minimaal 2 dagen. Neem aan als er wat "ernstigs" aan de hand is, dat we gelijk op de hoogte worden gebracht.
Als de wonden nog steeds mooi dicht zitten, zal ik straks eens foto's maken.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:58

Joto schreef:
Gister is ze bloedgeprikt

Waar heb je op laten prikken?
En wat raden jullie aan? Ik weet ook niet precies wat mijn haflinger heeft, in ieder geval veel jeuk.. en de deken lijkt toch wel te helpen.
Het basisdieet hielp ook al enorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:45

Veel wassen lijkt me ook niet goed of wel?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:50

Eh heel veel :D voornamelijk, kruiden, bomen, gras, pollen enz

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:03

En dat kunnen ze allemaal uit het bloed halen?
Ik heb zelf zo'n krasjestest gehad om bovenstaande te testen. Of ik er allergische voor was. Uit bloedonderzoek kwam meestal niks.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:38

meneer wilde niet op de foto,maar dit is zijn uitgedun de manenkam.
Afbeelding

gaat wel ietsje beter nu met de jeuk gelukkig :j

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:42

Zonde Ellepel, mijn paard heeft ook op schoft en iets daarboven helemaal geen manen meer.
Ik kan ook echt niet meer rijden met dit drukkende weer, zelfs vanavond in schemer na 9 uur liep hij te trillen van de jeuk :-(
Ik spray hem goed in, maar lijkt wel of dat hem ook irriteert.