Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:het geneest geen eczeem hoor!
maar ik ben momenteel even een beetje zat van beide eczemers op stal en ik haal het nu toch weer.
samen met een strak voerbeleid,moet het dan wel helpen.
kruidvat heeft ook wel biergist,wel even kijken of er niet teveel andere zaken doorheen zitten.
ellepel schreef:ik zal straks appie zijn geschuurde manenkam er ook eens op zetten.
er zijn momenteel heel veel vliegjes en door de warme dagen en koudere nachten zit er behoorlijk veel fructaan in het gras.
heb je een eczemer die dus ook op fructaan(suiker) reageerd,haal ze er dan zoveel mogelijk af of zet ze echt op een helemaal kaalgevreten stuk.
bij appie en zijn weidegenootje is het momenteel ook drama...beiden hebben erg veel jeuk
sowieso groeien eczemers echt van de lucht!![]()
appie staat samen met een kwpn merrie van dik 1m65...appie is 1m38
beiden eten hetzelfde en zijn even dik...beiden hebben dus eczeem
er kwam een merrie bij zonder eczeem,op hetzelfde landje en hetzelfde voer en die is zo afgevallen dat we haar op een ander stuk hebben gezet.
eczemes moeten dus echt zo schraal mogelijk staan,aangevuld met de benodigde vitamines
ik haal zo wel een pot biergist,(gewoon van de etos)die krijgen beide dieren vanaf vandaag door hun eten heen, dat helpt ook om te reinigen en vitamines B helpen ook om de allergische reactie wat te verminderen