IMJ schreef:Bij nader inzien begrijp ik nu de verliefdheid van imago Viev! It's the pergolide talking!
DAn issie wel een beetje 'van 't handje' maar geeft niets hoor, ik accepteer hem al zijn hele leven hoe hij is....hehe...

Edit: en hij mij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Imago01 schreef:Zinzi_jewel schreef:Dan moet ik blij zijn met de dure Prascend . Anders had onze oversexte ruin helemaal nergens tijd meer voor met een sex verslaafde merrie aan zijn zij ....
Trapje geven want een verschil in schoft hoogte van ruim 35 cm is dan erg veel
Een echte vent gaat door de knietjes![]()
mdooper schreef:Hallo allemaal!
Ik vroeg me af of er nog iemand tabletten overheeft, of zou willen bestellen zodat ik ze kan overkopen? Ik woon namelijk in Noorwegen met mijn merrie van 25 met cushing. Helaas is de prascend hier verschrikkelijk duur; omgerekend 250 euro per 60 tabletten. Ze zit nu op 1,25 mg/dag; 's ochtends halve tablet, 's avonds 0,75, en dat gaat goed gelukkig.
Wie zou me kunnen helpen? Stuur me maar even een PB. Mijn dank is GROOT
Groetjes
Maaike
Jannepauli schreef:Er zijn diverse testen die kunnen bepalen of het dier Cushing heeft - de hudige acth test is daarvan de 'handigste' omdat het alleen maar een éénmalige bloedafname betreft die meestal door de DA 'thuis/op stal' gedaan kan worden. Andere testen kunnen het best in een kliniek gedaan worden omdat er dan met korte tussentijden bloed afgenomen wordt om respons op bepaalde stoffen ( zoals o.a. glucose) te meten.
Dat het paard IR is, is niet vreemd - paarden met Cushing kunnen ook IR zijn en IR paarden kunnen Cushing ontwikkelen. Vandaar dat een IR e/o Cushing paard ook op dezelfde manier gevoerd moet worden : geen suikers en snelle koolhydraten
urselin schreef:. Heeft IR eigenlijk ook gevolgen voor de vacht?
Ik wil inderdaad naar het voer gaan kijken, hoe en wat kan er veranderd worden aan haar rantsoen.
Even het behandelplan van de dierenarts afwachten
mdooper schreef:Hallo allemaal!
Ik vroeg me af of er nog iemand tabletten overheeft, of zou willen bestellen zodat ik ze kan overkopen? Ik woon namelijk in Noorwegen met mijn merrie van 25 met cushing. Helaas is de prascend hier verschrikkelijk duur; omgerekend 250 euro per 60 tabletten. Ze zit nu op 1,25 mg/dag; 's ochtends halve tablet, 's avonds 0,75, en dat gaat goed gelukkig.
Wie zou me kunnen helpen? Stuur me maar even een PB. Mijn dank is GROOT
Groetjes
Maaike