Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja_vR schreef:[***] schreef:Ik had een vraagje ..
Ik heb al een aantal keer gelezen dat zomereczeem kan verergeren, bv. afhankelijk van waar het paard staat .. maar ik dacht ook afhankelijk van de leeftijd? Ik weet het niet meer zeker maar ik heb ergens iets in mijn hoofd zitten dat het met ouder worden erger wordt/kan worden?
Kunnen jullie mij daar even mee helpen? Is dit zo en is dit altijd zo? Of hangt het van paard tot paard af? (of heb ik het gewoon verkeerd voor?).
het kan zo zijn, maar jet verschilt dus ook heel erg per paard
de 1 zal heel licht eczeem hebben ongeacht omstandgheden
de ander zal bij iets andere omstandigheden verergering of verlichting van de klachten laten zien
[***] schreef:Ok, maar het is dus niet standaard dat het bij ouder worden steevast erger wordt?
(heb namelijk een paardje op het oog wat ik in de toekomst wil kopen, heeft heel licht eczeem en met het deken zijn er totaal geen problemen meer, maarja, als het dan in de toekomst erger zou gaan worden ... Zit ik een heel klein beetje mee (heel klein beetje maar hoor) ).
Bojangles schreef:[naam] V, als je je paard zorgvuldig reinigt in de juiste perioden, goed oplet op de weidegang, het voer, andere factoren, dan moet je er juist voor kunnen zorgen dat het minder wordt.
Als je er niks aan doet, kan het idd erger worden want dan stapelen de afvalstoffen zich nog meer op.
carina schreef:Ze zeggen het wel vaak dat het erger wordt, maar mijn ervaring is niet zo. Carina heeft in de eerste 2 jaren het meest geschuurd, misschien ook wel omdat ik niet goed wist hoe ik er mee om moest gaan. Nu is het prima onder controle te houden.
ikenindi schreef:ik voer de vito van marstall, en dat is wel goed spul, maar moeilijk te krijgen...
ikenindi schreef:wel goed stuk gekregen he?;)
oowie schreef:ik heb ook even een vraag over jeuk:
het valt me sinds een paar dagen op dat mijn paard steeds maar jeuk heeft,iedere keer als ik haar naar stal haal om te voeren en te borstelen dan staat ze een hele tijd als een gek te schuren.
ze heeft vooral jeuk aan de onderkant van haar hals en op haar manenkam en hoofd,op haar hoofd heeft ze helemaal kale plekken en vanmiddag hing er een pluk manen los,maar of dat van het jeuken komt weet ik niet,want er wordt ook nog wel is ruw gespeeld in de kudde.de plekken zijn wel echt gewoon kaal,geen wondjes ofzo.
nu was het de staleigenaar al opgevallen dat een paar andere pony's ook veel aan het schuren waren,en ze heeft het hekwerk afgezet met schrikdraad.
mijn paard staat vlak achter het ijsselmeer en niet in een bosrijke omgeving ofzo.
wat zou dit kunnen zijn?en wat zou kunnen helpen tegen de jeuk?
hier een foto van haar kalende koppie,is niet zo heel duidelijk,maar misschien kunnen jullie er wat mee.
Indra schreef:Heeft er iemand ervaring met het anti vliegen spul tegen blauwtong bij runderen enzo?
ellepel schreef:oowie schreef:ik heb ook even een vraag over jeuk:
het valt me sinds een paar dagen op dat mijn paard steeds maar jeuk heeft,iedere keer als ik haar naar stal haal om te voeren en te borstelen dan staat ze een hele tijd als een gek te schuren.
ze heeft vooral jeuk aan de onderkant van haar hals en op haar manenkam en hoofd,op haar hoofd heeft ze helemaal kale plekken en vanmiddag hing er een pluk manen los,maar of dat van het jeuken komt weet ik niet,want er wordt ook nog wel is ruw gespeeld in de kudde.de plekken zijn wel echt gewoon kaal,geen wondjes ofzo.
nu was het de staleigenaar al opgevallen dat een paar andere pony's ook veel aan het schuren waren,en ze heeft het hekwerk afgezet met schrikdraad.
mijn paard staat vlak achter het ijsselmeer en niet in een bosrijke omgeving ofzo.
wat zou dit kunnen zijn?en wat zou kunnen helpen tegen de jeuk?
hier een foto van haar kalende koppie,is niet zo heel duidelijk,maar misschien kunnen jullie er wat mee.
wij hebben er een paar op stal rondlopen met hetzelfe.
die zijn we nu tegen schimmel an het behandelen met imaverol.
angelax schreef:maar hoe ga je dat doen want waarschijnlijk gebeurt dat wel weer..
zinaldo heeft het echt lang niet zo erg
ellepel schreef:oowie:
nee doen wij dus niet,alleen die twee die het hebben daar hebben we het hoofd met imaverol behandeld.
veearts is er bij geweest en wist niet wat het was.
kon schimmel zijn,in elk geval geen mijt of luis.
eczeem kon,maar dat wist ze niet zeker dus vandaar de tip om met imaverol bezig te gaan.
gebruiksaanwijzing zit wel in de verpakking![]()
geloof dat wij 10ml op 5 liter warm water doen.
en dan om de 4 dagen en dan 3x in totaal geloof ik
ik zal es zien of ik morgen foto's kan maken van die paarden hun hoofd
ook die van appie en die heeft de echte eczeemplekken..wat er ook sprekend op lijkt.
hem behandel ik met de sweet itch