[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:25

ik vind de paardendrogist zowiezo goed spul hebben. koop de luchtwegenkruiden ook daar, ff offtopic dan.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:25

Bij ons op stal hebben 4 paarden zomereczeem, alle vier krijgen ze omega en het werkt ook bij alle vier

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:26

Ander effect van die olie:
Bij veulentje hier op stal waar we het aan zijn gaan geven vonden we ineens wormpjes in zijn mest (dood) maar ze leken al langer dood (beetje rottend en bruinig zeg maar)
Dierenarts dus gebeld en uitgelegd dat we niet net ontwormd hadden (6 weken terug) maar wel net begonnen zijn met de olie..
Hij bevestigde dat dit de darm erg opschoont (wat ook in het verhaal staat) en dat de wormpjes dus dood zijn achtergebleven na de laatste wormenkuur..
Wat er gebeurd was als ze rottend waren blijven zitten weten we niet.. We zijn blij dat we dus begonnen zijn met die olie..

(Ik geeft het mijn andere paard, insuline resistent ook, die heeft eindelijk weer energie ervan en begint nu ook goed af te vallen, paarden moeten trouwens echt wennen aan de smaak hier.. Bij de jonkies heb ik het de eerste keren naar binnen moeten spuiten, over de brokjes aten ze het niet haha)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:27

geef je dat olie dan het hele jaar door of alleen in t seizoen?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:28

Maaike_Kealy schreef:
Ze verkopen het bij de paarden drogist http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ie/108220/ is makkelijk te bestellen
maar ook bij Divoza, weet alleen niet meer hoe het heet daar. Bij Divoza is het wel duurder.

Vind het alleen jammer dat die van NAF geen Gamma Linoleenzuur bevat..

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:28

alleen het seizoen
ik kijk het meestal een beetje aan, wanneer het weer minder wordt(en we dus ook minder last krijgen van vliegen) stop ik er
mee. Meestal als ze het land weer opgaan geef ik het weer.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:29

Bari schreef:
geef je dat olie dan het hele jaar door of alleen in t seizoen?

Je kan het als kuur geven maar ook het hele jaar door als toevoeging op het voer.. Dit laatste ben ik mee begonnen :-)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:29

oke en dat kan ook gegeven worden als je ander spul gebruikt zoals dat allergicur> weet je dat toevallig ook?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:30

Als die alergicur homeopatisch is wel.
die omega is dat en dan kan het geen schade aan richte

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:32

ja allergicur is homeo...dan ga ik dat ook bestellen en geef het hem erbij. nu nog denken over een goede deken, ik wil best een stevige hebben dus zit te denken wat ik voor de komenden seizoen kan bestellen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:32

De olie is niet homepatisch hoor, is gewoon een plantaardig middel voor zover ik kan zien..

Volgens mij kan het ook met alles samen..

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:33

dan is het geloof ik homeo, naja in ieder geval plantaardig dus het kan samen :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:34

okeee. ik hoop dat we volgend jaar beetje controle over kunnen houden.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:38

veel geluk er mee!

SuperRoos

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:40

Voor mensen die niet bekend zijn met de site van NML Health heb ik hier nog een interessante link met een mooi behandelplan..

http://www.nmlhealth.com/c,5641,,/Staar ... czeem.aspx

Wij zijn dus al bezig met een drainage en de omega olie en gaan in het voorjaar beginnen met de rest.. (de jeuk is nu, met drainage en de olie zo goed als weg...)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:28

een inetressante behandelplan superroos.... ik zal me eens in verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:35

@Bari, er zijn meer paarden die het jong krijgen. Die van mij met 3 en hier in het dorp ook eentje van 2.

Je kunt testen of het paard allergisch is voor de cullicoidemug, dmv een bloedtest. Verdere testen zijn er niet, volgens mij.
Hier helpt niets behalve een deken, omegaolie ook niet, alleen vet houden en de schilfers weghalen. Waarom helpt omega olie tegen ZE?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:38

Mindim schreef:
@Bari, er zijn meer paarden die het jong krijgen. Die van mij met 3 en hier in het dorp ook eentje van 2.

Je kunt testen of het paard allergisch is voor de cullicoidemug, dmv een bloedtest. Verdere testen zijn er niet, volgens mij.
Hier helpt niets behalve een deken, omegaolie ook niet, alleen vet houden en de schilfers weghalen. Waarom helpt omega olie tegen ZE?

waarom het helpt weet ik niet, daar zal je terug moeten lezen tot diegene die het hier gezegt heeft, omdat ze het zelf gebruikt...ik kan het je niet uitleggen ik suggereer alleen maar en overweeg.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:41

Bari schreef:
ik heb eerlijk gezegt zelf geen idee, want ik had er ook nooit van gehoord. dat zal je kannie moeten vragen, ik ga af op wat mij verteld was tijdens de koop. gezien ik vaker paarden had met ZE schrikte me dat niet echt af. maar het blijft straks toch weer kijken in het voorjaar hoe en wat we gaan doen. iig zal dat allergicur ook zijn immunsysteem versterken.

klopt, Cathan is getest op zomereczeem. DA heeft bloed getrokken, dit bloed wordt opgestuurd naar een Belgisch lab. Ik had de uitslag 3 weken later. Blij te lezen dat het beter met hem gaat. Geef hem maar een dikke knuffel van me ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:00

hej kannie...ja zo was het. wist het niet meer zker. Het gaat echt goed met hem. Maar goed, het seizon is ook ten einde nu. Ik hoop dat ik het vanaf volgend voorjaar net zo in de hand kan houden.enne...zekers geef ik hem een knuff!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:11

ik heb al vaker gehoord dat omega olie zou helpen tegen eczeem.
ik heb dan zelf een andere olie die ik de laatste tijd geef,nu lijnzaad en straks dan levertraan olie
maar heb wel het idee dat de paarden er in elk geval al soepeler van worden, :j

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:13

Ellepel daar zeg je me iets ik voerde sophie altijd omega 3 echt al heel land niet gedaan wat dom :(

overigens gaat het hier weer iets beter..
De manenkam word weer iets dunner en soepeler..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:58

Mindim schreef:

De olie van de groene os werkt op de volgende manier:

Bij ouderdomsklachten, bij stijve spieren, huid- en vachtproblemen (Vooral droge en schilferige huid of erge verharing), slecht mesten, slechte spijsvertering, tekort aan energie, slechte bloedsomloop.

Trias Omega helpt bij het reinigen van het vatenstelsel, soepel maken van spieren en gewrichten en draagt bij aan een goede conditie van huid en vacht

Heeft een positieve werking op de urinewegen en werkt ontgiftend (op de darmen).

Zorgt voor extra energie en gaat verzuring tegen.

Wanneer de darmen goed ontgift zijn en de bloedsomloop gaat optimaal werken kunnen gifstoffen goed worden afgevoerd. Natuurlijk zijn de paarden allergisch voor de mug maar wanneer hun systeem optimaal werkt kunnen ze zich het beste weren en zullen de gevolgen zo klein mogelijk zijn..
Ik ben er van overtuigd dat deze olie een goede ondersteuning kan zijn mits je ook de rest van het lichaam meepakt.. Een allergie heeft een oorzaak in mijn ogen, de allergie is het symptoom en niet de 'ziekte'..
Dit is de reden waarom wij Diaz gekocht hebben en haar een kans willen geven om beter te worden

(en als ik dan zie bij het veulen hier dat dode wormen uit zijn darmwand worden gewerkt (reinigt de darmen) dan is dat voor mij een bevestiging hoe goed dit middel werkt..)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:04

@ superroos...helder dit verhaal en ik kan me wel in vinden. neem het mee in m achterhoofd voor de komende seizoen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:22

weet je wat ik mij zat af te vragen: hoeveel zijn julie dit jaar al kwijt geweest aan producten om de ZE tegen te gaan? daar valt voor mij alles onder waardoor je denkt het te kunnen onderdrukken. ook evt de meerprijs van ander voer enzo...