Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maura schreef:Ik heb hier al een tijd niets gepost, lees wel nog steeds mee. Nu een vraagje.
Mijn merrie is in augustus 2013 ziek geworden. Kreeg toen 1 mg prascend (langzaam opgebouwd) Haar waarden:
augustus 2013 380
november 2013 203
toen verhoogd naar 1,5 mg (merrie weegt 500 kg)
januari 2014 96
november 2014 58
mei 2015 26
Al met al heeft het dus 1,5 jaar geduurd om weer een normale ACTH waarde te krijgen (merrie is trouwens 15). Morgen belt de DA terug om te overleggen over de dosering.
Aan de ene kant wil ik de dosering gewoon laten zoals hij is, blijkbaar is merrie heel geleidelijk weer in balans gekomen dus waarom nu gaan sleutelen met het risico dat de balans weer wordt verstoord? Aan de andere kant, waarom zou je een paard (dure) medicijnen geven als ze met minder toe kan. Bovendien heb ik voor mezelf de grens gesteld dat 1,5 mg de maximale dosis is die ik ga geven, als ze meer nodig heeft laat ik haar gaan. Maar ja, als ik nu terug zou kunnen naar 1 mg win ik daar wellicht toch tijd mee.
Heeft iemand ervaring met verminderen van prascend? Of die minder geeft in voorjaar/zomer en weer meer in najaar/winter?
Shanna schreef:Sedje is niet oud (wordt in augustus 13) dus daar ben ik niet zo bang voor haha![]()
Hij had het vandaag wel erg warm, maar met de slechtere voorspellingen voor komende week (regen) heb ik er nog even niks aan veranderd (behalve dat ik de waterpoel heb gevuld voor hem haha). Denk dat ik daarna ook voor 6/8 ga, twijfel wel over de benen (of alleen bovenbenen kaal?) en over de hals (helemaal er af of niet?).
@No_No, volgens mij bevat voordroog meer suiker dan hooi, mijn advies zou hooi zijn. Ik weet niet of de klachten perse aan PPID gerelateerd zijn, kan ook bij de IR horen denk ik? Voor zekerheid zou je in de actie maand een gratis test kunnen laten doen, dan betaal je alleen de bloedafname volgens mij.