[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paico

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:25

Ziet er wel fijn uit. Heeft wel wat weg van de rambo sweet itch

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:36

Vandaag bij de speciaalzaak even rond gekeken naar ander voer. Ben op zich wel tevreden van de Natural's balance van Havens, maar wil toch kijken of een ander merk het beter doet.

De speciaalzaak had vroeger metazoa, maar is overgestapt op Superfit Horse. Schijnt bijna hetzelfde te zijn maar dan iets goedkoper. Ik heb een zak meegenomen om te proberen. Heeft hier iemand ervaringen mee ?

http://www.superfithorse.nl/analyse

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:34

Wat is regenschurft dan Safiera, als ik vragen mag?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:48

Muzefee schreef:
Hier vooralsnog geen kriebel gelukkig! Ook nog geen deken op, maar vandaag wel een deken aangeschaft!

Was bij de EJ en was van plan de eigen merk eczeemdeken te kopen, tot ik deze zag liggen. Nieuw binnen bij EJ, de Shires Sweet Itch Chombo. De stof is heel anders dan de 'gewone' eczeemdekens, veel steviger, maar alsnog erg ademend. Lijkt me een fijne deken. Omdat ik de hals van die bruine eczeemdekens vaak ana de korte kant vind en daarmee het hoofd ook niet beschermd is vind ik deze deken ideaal met de oortjes erdoor. Hals is zelfs aan de lange kant, maar het is absoluut niet storend. Het stofje van het stuk om het hoofd is zacht en rekbaar, dus gaat ook nog niet vervelend zijn om de oren.

Zal 'm eerdaags eens passen bij mijn merrie, had vandaag een andere pony om even snel op te passen.

Betreft deze deken:
[ Afbeelding ]

wat is het merk van de deken ik zie hem op de site van EJ niet staan

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:00

Shires Sweet Itch Combo, ik dacht dat ik vermeld had hier dat hij nog niet op de site staat nog, maar kennelijk vergeten. Hij staat dus inderdaad nog niet op de site, maar wellicht zou je kunnen mailen. Hij zit rond de € 84,-.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:08

Ik heb gegoocheld maar dan geven ze aan dat het een vliegendeken is :( :(

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:16

Sweet Itch is de Engelse benaming voor zomereczeem. Op de verpakking staat ook duidelijk nog een keer Sweet Itch vermeld. Hij zal vast ook goed dienst doen als vliegendeken, want er komt geen insect doorheen. :n

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:37

Gebruiken jullie de derfen creme of lotion?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:26

Mooie deken. Maar ik blijf bij mn rsih's. Ben benieuwd of de nieuwe ej deken lang heel blijft

Ik heb de lotion van derfen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:34

Hoe doen jullie het met wintervachten & eczeemdekens op? Ik ben zo bang dat mijn shetlander het veelte warm gaat krijgen met dit warme weer, nog flinke wintervacht, en de eczeemdeken...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:39

Gewoon deken aan. Wel dagelijks ff af om te roskammen.
Of je scheert er een race streep in ;-)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:50

Muzefee schreef:
Sweet Itch is de Engelse benaming voor zomereczeem. Op de verpakking staat ook duidelijk nog een keer Sweet Itch vermeld. Hij zal vast ook goed dienst doen als vliegendeken, want er komt geen insect doorheen. :n

http://www.equimatch.nl/dekens-halsters ... egendeken/

Hier las ik het maar wel fijn dat er nog een merk is die een deken heeft die niet over het hoofd hoeft

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:52

Tancreda4 schreef:
Hoe doen jullie het met wintervachten & eczeemdekens op? Ik ben zo bang dat mijn shetlander het veelte warm gaat krijgen met dit warme weer, nog flinke wintervacht, en de eczeemdeken...

Dat probleem heb ik ook, daarbij vind de eigenaar het "nog geen zomer" beetje jammer dat de dekens van mij zijn. Dus ze gaan binnenkort toch echt op. :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:19

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:16

De deken van Shires ziet er fijn uit Muzefee, en een leuk prijsje.
Laat je het weten of hij bevalt?

Hier is het jeukseizoen officieel begonnen :( Gisteren bij Jones voor het eerst wat prikjes en jeuk op zijn staart en rond zijn koker gezien. Hij is ingesmeerd en de RSIH ligt er weer op voor minimaal het komende half jaar..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:35

Ik ben ook benieuwd of de deken van Shires bevalt.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:21

TeSs2411 schreef:
Vandaag bij de speciaalzaak even rond gekeken naar ander voer. Ben op zich wel tevreden van de Natural's balance van Havens, maar wil toch kijken of een ander merk het beter doet.

De speciaalzaak had vroeger metazoa, maar is overgestapt op Superfit Horse. Schijnt bijna hetzelfde te zijn maar dan iets goedkoper. Ik heb een zak meegenomen om te proberen. Heeft hier iemand ervaringen mee ?

Iemand die ervaring met dit merk heeft ?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:07

TeSs2411 schreef:
TeSs2411 schreef:

Iemand die ervaring met dit merk heeft ?

Nee. Maar ze hadden eerst precies dezelfde recepten lijst als metazoa. Daarom vertrouw ik hèt voor geen dubbeltje. Ik voer metazoa.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:29

Ik kreeg ook te horen van de verkoper dat het precies hetzelfde was als metazoa. Maar op de website staat een andere samenstelling nu. ( die van metazoa kan ik ook niet meer vinden trouwens..)

op de verpakking staat suiker 2% en zetmeel 6.4 %, zou op zich goed moeten zijn dus..

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:14

TeSs2411 schreef:
Ik kreeg ook te horen van de verkoper dat het precies hetzelfde was als metazoa. Maar op de website staat een andere samenstelling nu. ( die van metazoa kan ik ook niet meer vinden trouwens..)

op de verpakking staat suiker 2% en zetmeel 6.4 %, zou op zich goed moeten zijn dus..

klopt, eerder had dat merk precies dezelfde samenstelling, die blijkt nu ineens anders te zijn.
In hoeverre ik het dan nog kan vertrouwen weet ik niet.
die van metazoa staat groot en breed op de website.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:37

Paardje staat nog lekker bloot. De manen en staart zagen er mooi uit. Wel vandaag weer ingesmeerd met Derfen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:40

Is het trouwens erg dat ik de deken er regelmatig af doe om hem te poetsen? Want mijn shet verhaart nog..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:16

viktor238:ik zou de pony even door de dierenarts laten nakijken,want als de plek 2 duimen is en een grote korst heeft en daaronder rood.roze is heb je grote kans dat het ringworm is...(ik kocht een merrie die het na een week of 2 kreeg vandaar dat ik eraan moest denken) wassen met imaverol 4x om de paar dagen en dan is het hopelijk weg en heb je niemand ermee besmet...sterkte ermee

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:21

Mijn paardje heeft de deken al weer 2-3 weken op en zn manen en staart laat ie dan ook mooi met rust. Gisteren wel ontdekt dat ie zn neus (aan de zijkant) geschuurd heeft (haar heel kort), dus daar zit weer van dat heerlijke Derfen op.... Mijn paard schuurt z'n hoofd altijd in de zomer, maar nooit tot bloedens toe gelukkig!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:46

Marjo89 schreef:
TeSs2411 schreef:

klopt, eerder had dat merk precies dezelfde samenstelling, die blijkt nu ineens anders te zijn.
In hoeverre ik het dan nog kan vertrouwen weet ik niet.
die van metazoa staat groot en breed op de website.

Ja inderdaad. Ik denk dat ik deze zak gewoon ga proberen.. bevalt het niet, dan gaan we net zo hard weer terug naar Havens :o