Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Muzefee schreef:Hier vooralsnog geen kriebel gelukkig! Ook nog geen deken op, maar vandaag wel een deken aangeschaft!
Was bij de EJ en was van plan de eigen merk eczeemdeken te kopen, tot ik deze zag liggen. Nieuw binnen bij EJ, de Shires Sweet Itch Chombo. De stof is heel anders dan de 'gewone' eczeemdekens, veel steviger, maar alsnog erg ademend. Lijkt me een fijne deken. Omdat ik de hals van die bruine eczeemdekens vaak ana de korte kant vind en daarmee het hoofd ook niet beschermd is vind ik deze deken ideaal met de oortjes erdoor. Hals is zelfs aan de lange kant, maar het is absoluut niet storend. Het stofje van het stuk om het hoofd is zacht en rekbaar, dus gaat ook nog niet vervelend zijn om de oren.
Zal 'm eerdaags eens passen bij mijn merrie, had vandaag een andere pony om even snel op te passen.
Betreft deze deken:
[ Afbeelding ]
Muzefee schreef:Sweet Itch is de Engelse benaming voor zomereczeem. Op de verpakking staat ook duidelijk nog een keer Sweet Itch vermeld. Hij zal vast ook goed dienst doen als vliegendeken, want er komt geen insect doorheen.
Tancreda4 schreef:Hoe doen jullie het met wintervachten & eczeemdekens op? Ik ben zo bang dat mijn shetlander het veelte warm gaat krijgen met dit warme weer, nog flinke wintervacht, en de eczeemdeken...
Viktor238 schreef:Wat is regenschurft dan Safiera, als ik vragen mag?
TeSs2411 schreef:Vandaag bij de speciaalzaak even rond gekeken naar ander voer. Ben op zich wel tevreden van de Natural's balance van Havens, maar wil toch kijken of een ander merk het beter doet.
De speciaalzaak had vroeger metazoa, maar is overgestapt op Superfit Horse. Schijnt bijna hetzelfde te zijn maar dan iets goedkoper. Ik heb een zak meegenomen om te proberen. Heeft hier iemand ervaringen mee ?
http://www.superfithorse.nl/analyse
TeSs2411 schreef:TeSs2411 schreef:Vandaag bij de speciaalzaak even rond gekeken naar ander voer. Ben op zich wel tevreden van de Natural's balance van Havens, maar wil toch kijken of een ander merk het beter doet.
De speciaalzaak had vroeger metazoa, maar is overgestapt op Superfit Horse. Schijnt bijna hetzelfde te zijn maar dan iets goedkoper. Ik heb een zak meegenomen om te proberen. Heeft hier iemand ervaringen mee ?
http://www.superfithorse.nl/analyse
Iemand die ervaring met dit merk heeft ?
TeSs2411 schreef:Ik kreeg ook te horen van de verkoper dat het precies hetzelfde was als metazoa. Maar op de website staat een andere samenstelling nu. ( die van metazoa kan ik ook niet meer vinden trouwens..)
op de verpakking staat suiker 2% en zetmeel 6.4 %, zou op zich goed moeten zijn dus..
Marjo89 schreef:TeSs2411 schreef:Ik kreeg ook te horen van de verkoper dat het precies hetzelfde was als metazoa. Maar op de website staat een andere samenstelling nu. ( die van metazoa kan ik ook niet meer vinden trouwens..)
op de verpakking staat suiker 2% en zetmeel 6.4 %, zou op zich goed moeten zijn dus..
klopt, eerder had dat merk precies dezelfde samenstelling, die blijkt nu ineens anders te zijn.
In hoeverre ik het dan nog kan vertrouwen weet ik niet.
die van metazoa staat groot en breed op de website.