[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zij

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:24

die van mij stond gister haar voorpluk toch weer heerlijk te schuren hoor. laat de deken dus mooi op!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:00

Hier ook nog jeukerij met deken, dus hij blijft in ieder geval nog op. Ik wil ook nog laten onderzoeken waar de jeuk verder vandaan komt. 't lijkt me zo raar dat ze ondanks deken en ondanks stal'rust' tijdens het schemeren nog steeds zo jeukt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:29

Hier nog altijd jeukvrij zonder deken. Paard vindt het ook echt heerlijk dat de deken niet mee ophoeft. Rolt lekker in de modder en is helemaal zwart :D
Er zitten wat kleine schilfers in zijn staart en die zaten een weekje terug ook nog in de manen. Schuren doet hij niet, het is niet hard of gevoelig, het is niet extra lekker als ik eraan zit, dus het gaat allemaal goed!
Ook de oren/maantop jeuken niet meer. Bij mijn Viesje is het dus gelukkig jeukvrij nu!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:17

Die van mij schuurt wel, al moet ik zeggen dat ik het weer onder controle heb, sinds een paar dagen.
Maar bij die van mij zitten de medicijnen erachter.
Haar huid is nog wel heel mooi rustig, zoals de hele zomer het is geweest.

De temperatuur gaat vanaf nu weer best omlaag, dus denk dat het niet zo lang meer zal duren voordat het seizoen voorbij is.

Ondanks dat doe ik de deken niet terug op. Moet hem nog even inspecteren op gaatjes of wat ook. Volgend jaar een nieuwe poging, en dan maar hopen dat er geen gekke dingen gebeuren.

Belangrijkste is wel dat de medicijnen hun werk gedaan hebben, en ze dus van het hoesten en benauwdheid af is.

Ik ben zelf eindelijk weer beter dus hopen gauw de training weer wat te kunnen oppakken, want ze is behoorlijk aangekomen van de medicijnen, die moeten er weer af.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:01

Nou met daantje gaat het poedersuiker, ze schuurt verschikkelijk.
Heb de deken nu weer er op.
Ze heeft allemaal wondjes en schuur plekjes.
Snap niet waar dit vandaan komt.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:03

Wat een wisselende berichten allemaal zeg :(:)

Diaz doet het hier nog steeds goed op haar kuurtje, zijn nog steeds plekken waar rotzooi uit komt maar het meeste wordt al weer mooi rustig..

Afbeelding
Haar manen nu.. Kunnen nu in ECHTE vlechtjes :-)

Afbeelding
Hals aan de andere kant ook mooi rustig nu, zaten veel verdikkingen en die zijn weg.. Ook de haren op haar hoofd zijn allemaal terug...

Diaz heeft nooit onder een deken gestaan.. We zijn dus nog steeds erg benieuwd of ze wel echt zomereczeem heeft of dat het andere oorzaken heeft gehad bij haar.. Ze schuurt hier niet en kroelt ook niet overdreven met andere paarden.. Rollen doet ze niet meer dan normaal dus wat al die dingen betreft lijkt ze op het moment aardig stabiel en hopen we dat alles lekker door gaat groeien..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:01

superroos mooie vlechten zo zeg! :D
je had haar uit de opfok gehaald toch? en toen begon ze toch pas met jeuk?
zo zat het toch.

ik heb bij appie vandaag de eczeemhals van de deken gehaald.
ik ben heeeeeel benieuwd hoe het er morgen uit ziet.

nog zo gaaf,appie komt binnenkort samen met een fjordje te staan :D
ben ik heel blij mee ,want er loopt nu nog een jonge merrie bij hem die wel meer eten mag..en hij eigenlijk niet.
de fjord is echt meeeeega dik.die moet dus op dieet en appie kan daar mooi bij.

ze hadden ook weer ander hooi gehaald,mooi langstengelig en groffer.
kon meteen merken dat het ook goed vult.
vorige week kreeg ap nog voordroog en als ik hem dan binnen haalde wilde hij alleen maar eten, nu zet ik hem binnen...geef hem een pluk van dat hooi en hij wilde het niet eens!
_O-
( dacht eerst nog dat ie ziek was,maar meneer zat gewoon vol :D

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:02

Diaz is pas kort van ons..
Meid waar ze van was had niet de beste opties voor haar dus vandaar.. Maar ze heeft daar op een land gestaan wat vlak ervoor was geinjecteerd met varkensmest.. Toen is de jeuk begonnen en dat was pas in juli ergens..

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:35

Rustig hier :D
Met mijn pony gaat het goed, is ook erg rustig!
Ze heeft alleen nu wel een ontstoken oog.

Zijn er hier meer mensen die schindele's leem of gekookte lijnzaad geven?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:37

Wat fijn Superroos dat haar manen weer zo goed groeien.

Wat is dat voor nut injecteren met varkensmest? Klinkt erg raar overigens...

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:42

ik meld me even hier. Mijn nieuwe aanwinst heeft ook ZE. Moet eerlijk zeggen dat we best wat werk van gemaakt hebben maar nu merk ik toch dat de plekken dichtgaan en hij schuurt niet meer. Gelukkig want hij had er echt last van. Ik geef hem nu Allergicur van Simicur en dat hou ik er voorlopig nog wel in, de hele winter lang tot volgend jaar, ik weet niet of het dit is wat hem helpt, de spuit van de DA iig niet. hij rolde en schuurde echt door. volgend jaar zet ik hem onder de deken. meteen. Zien we dan wel weer. maar moet eerlijk zeggen dat de vliegen her en daar er nog wel waren ondanks dat het frisser word. hij had er wel een dagje tussen dat ik hem toch weer heb betrapt. :(

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:51

aam_mic, wanneer Diaz haar huidige kuur heeft gaat ze inwendig aan de leem, nu smeer ik dit uitwendig op haar jeukplekken

angelsditch, injecteren met varkensmest wordt vrij veel gedaan in nederland, op zich niet gek maar niet voor paardenweides..

bari, hoe oud is het paardje? en heeft het al lang ZE
(ik heb dus pas een tinker jaarling en geloof nog niet dat het echt ZE is en we zijn dus hard bezig met reinigen van binnenuit om te kijken of het verminderd..)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:54

Nou ik heb hem recent gekocht hier van Kannie op bokt, Cathan. hij word in maart twee jaar. ben rigorous de voeding aan het aanpassen geweest, dit heb ik toen met mijn fries ook gedaan, dus weinig eiwitten etc het hele listje. en geef hem dus de allergicur van simicur. is me van iemand geadviseerd dit te proberen. iig merk ik wel verbetering. ik vond hem ook erg jong voor ZE maar hij was getest op ZE heb ik begrepen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:55

Hoe testen ze dat dan? Daar heb ik niet eerder van gehoord namelijk..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:56

ah lees nu je bericht pas goed... gaat over een land wat geinjecteerd was... hahahaha en ik maar denken dat je je paardje bedoelde. Vondh et al zooooo gek. hihihi... (ben niet eens blond..... hihi)

SuperRoos

AngelsDitch schreef:
ah lees nu je bericht pas goed... gaat over een land wat geinjecteerd was... hahahaha en ik maar denken dat je je paardje bedoelde. Vondh et al zooooo gek. hihihi... (ben niet eens blond..... hihi)

Ik dacht al dat je het zo gelezen had hihi geeft niets :-)

Bari

ik heb eerlijk gezegt zelf geen idee, want ik had er ook nooit van gehoord. dat zal je kannie moeten vragen, ik ga af op wat mij verteld was tijdens de koop. gezien ik vaker paarden had met ZE schrikte me dat niet echt af. maar het blijft straks toch weer kijken in het voorjaar hoe en wat we gaan doen. iig zal dat allergicur ook zijn immunsysteem versterken.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:00

de allergicur ziet er mooi uit, heb je daar ook ervaring mee met de andere 'ZE' paarden? reageerden ze daar goed op
heb je sommige paarden ook weer helemaal beter gekregen, ben ik benieuwd naar (wij hebben met homeopathie ook zeer goede resultaten gezien..)

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:10

Laat ik mij ook even melden.
Vorige jaar constateerde ik ook zomereczeem bij mij haffie.
Dag manen dag staart.
Maar toen kwamen we op een geweldig middel te recht.
Omega vetzuren. Als een paardzomereczeem heeft tast dat vaak ook
de nieren aan. Deze omega vetzuren(omega 3-6-9) helpen die
nieren te ondersteunen waardoor het paard ook veel minder last
heeft van zomereczeem.
Bij mijn knollie gaat het helemaal super en je ziet er helemaal niks meer
van(als ik het spul wel blijf geven)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:19

Fijn dat het bij die van jou zo helpt en dat je het echt alleen met dit spul kunt voorkomen

Van welk merk geef je het? Ik geef het namelijk ook, die van de groene os..

Bari

SuperRoos schreef:
de allergicur ziet er mooi uit, heb je daar ook ervaring mee met de andere 'ZE' paarden? reageerden ze daar goed op
heb je sommige paarden ook weer helemaal beter gekregen, ben ik benieuwd naar (wij hebben met homeopathie ook zeer goede resultaten gezien..)

ik heb het niet erder gebruikt bij ZE paarden, ik kreeg het echter toen voor mijn ander tinker met luchtwegenprobleem en met super resultaat en had toen contact met de DA van simicur en die had me aangeraden dit te geven bij mijn ZE tinker. ik wil toch best zachtjes aan zeggen dat ik wel merk dat er verbetering is. waar ik wel goede ervaringen mee had bij mijn ander ZEpaarden was Cojosol. ik zoek het nu ook zelf liever in de homeopatie dan in chemische middelen als ik eerlijk ben. bij mijn paard met luchtwegenproblemen bleven ze hem volstoppen met prednison, echter had ik zoiets van laten we dat maar nu stoppen en ben verder gegaan met allergicur en met goed resultaat. ben zeker benieuwd wat het doet als de ZE seizon weer losbarst.

Nog een middel tegen schuren, kwamen we enkele weken terug achter. mijn man was bezig met de inloopstal en dat maakte me zorgen want ik had meteen zoiets als ie daar maar niet tegen aan gaat rijden als ze de stal eindelijk kunnen gebruiken (we hebben het land nog niet zo lang en waren dus volop bezig omdat ik zomers wel wil kunnen opstallen als dat nodig is)....dus m man bezig met de draden daar achter die stal en hangt de draad op langs de wand. en meneer dacht op dat moment laten we gaan schuren....echter kwam hij met de kont tegen het draad aan...nou ik heb niet weer tegen de wand zien aanschuuren.... :+ :Y)
Laatst bijgewerkt door Bari op 04-11-09 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Rangeela

Waar kun je die omega vetzuren krijgen dan? klinkt mij goed, beschermt ook de nieren en je paard heeft geen last van eczeem! TOF!
moet je dat ook in de winter gebruiken?
En hoeveel kost het?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:20

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:22

SuperRoos schreef:
het zal niet bij elk paard zoveel helpen, enkel wanneer de oorzaak in die ontbrekende stoffen ligt waarschijnlijk maar het zal zeker ondersteunend werken..

deze gebruik ik dus.. http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... rd/101115/

die ga ik onthouden...goede tip

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:24